Proces osvojování fyzikálních dovedností žáků ve výzkumných otázkách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038895" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038895 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proces osvojování fyzikálních dovedností žáků ve výzkumných otázkách
Popis výsledku v původním jazyce
Přírodovědné dovednosti jsou důležitou součástí vzdělání každého člověka. Proto je důležité je rozvíjet již u žáků základní školy. Předkládaná studie se zkoumá proces osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na základní škole. Tento proces probíhá v několika etapách: motivační, orientační, krystalizační, dotvářecí a integrační. Prostřednictvím didaktického testu byla zkoumána úroveň dovedností žáků a prostřednictvím videostudie bylo posuzováno postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností.
Název v anglickém jazyce
Acquisition of physical skills in research questions
Popis výsledku anglicky
Science skills are important part of the education of every human being. It is therefore essential to develop them already in basic school pupils. The present study deals with the topic of physics skills acquisition of elementary school pupils. This acquisition consists of several phases: motivation, orientation, crystallisation, completion and integration. The research was carried out using didactic tests and videostudies. Using didactic test, the level of pupil`s skills was assessed. Video study of the physics education investigates the role of the learning tasks in the process of skill acquirement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ACTA FACULTATIS PAEDAGOGICAE UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, Séria D VEDY O VYCHOVE A VZDELÁVANÍ
ISBN
978-80-8082-324-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Název nakladatele
Pedagogická fakulta TU
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—