Analyticko-syntetická metoda v modifikovaném pojetí jako jedna z cest k řešení problematiky čtenářské gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885456" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885456 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analyticko-syntetická metoda v modifikovaném pojetí jako jedna z cest k řešení problematiky čtenářské gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Ukazuje se, že jednou z možností, jak řešit problematiku čtenářské gramotnosti, může být zacílení pozornosti k oblasti výuky počátečního čtení psaní. Ukazuje se také, že analyticko-syntetická metoda v tradičním pojetí přestává mít z hlediska nového pohledu na výuku (požadavek na rozvíjení čtenářských kompetencí žáků) své uplatnění. Příspěvek nabízí jednu z možností, jak modifikovat analyticko-syntetickou metodu o postupy vycházející z metod celostních a analytických, které v iniciálním stádiu pracují také s rozsáhlejšími řečovými jednotkami a využívají aktivní přístup žáka. Důraz je kladen na rozvíjení funkční gramotnosti (aktivní práce s textem a psaní vlastních textů), dále je zohledňován individuální přístup z hlediska typologie a kognitivních schopností žáka.
Název v anglickém jazyce
The analytic-synthetic method in a modification form as one of possibilities of a solution of students'reading literacy problems
Popis výsledku anglicky
The article offers as one of a solution of lacking of students'reading literacy competencies throught the modification form of analytic-syntetic method. The analytic-synthetic method in its traditional form loses (with the new point of view for teachingof beginning reading and writing) its foundation. The contribution offers one of possibilities of solution through modification of the traditional analytic-synthetic method. The new approaches (which come from analytic and whole language methods) are addend to the traditional basic approach. One of the important activities is writing individual pupil's texts.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Magister. Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
01/2013
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
37
Strana od-do
48-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—