Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analyticko-syntetická metoda v modifikovaném pojetí jako jedna z cest k řešení problematiky čtenářské gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885456" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analyticko-syntetická metoda v modifikovaném pojetí jako jedna z cest k řešení problematiky čtenářské gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ukazuje se, že jednou z možností, jak řešit problematiku čtenářské gramotnosti, může být zacílení pozornosti k oblasti výuky počátečního čtení psaní. Ukazuje se také, že analyticko-syntetická metoda v tradičním pojetí přestává mít z hlediska nového pohledu na výuku (požadavek na rozvíjení čtenářských kompetencí žáků) své uplatnění. Příspěvek nabízí jednu z možností, jak modifikovat analyticko-syntetickou metodu o postupy vycházející z metod celostních a analytických, které v iniciálním stádiu pracují také s rozsáhlejšími řečovými jednotkami a využívají aktivní přístup žáka. Důraz je kladen na rozvíjení funkční gramotnosti (aktivní práce s textem a psaní vlastních textů), dále je zohledňován individuální přístup z hlediska typologie a kognitivních schopností žáka.

  • Název v anglickém jazyce

    The analytic-synthetic method in a modification form as one of possibilities of a solution of students'reading literacy problems

  • Popis výsledku anglicky

    The article offers as one of a solution of lacking of students'reading literacy competencies throught the modification form of analytic-syntetic method. The analytic-synthetic method in its traditional form loses (with the new point of view for teachingof beginning reading and writing) its foundation. The contribution offers one of possibilities of solution through modification of the traditional analytic-synthetic method. The new approaches (which come from analytic and whole language methods) are addend to the traditional basic approach. One of the important activities is writing individual pupil's texts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Magister. Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu

  • ISSN

    1805-7152

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01/2013

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    48-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus