Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti inovací v analyticko-syntetické metodě. Analyticko-syntetická metoda v modifikovaném pojetí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883575" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti inovací v analyticko-syntetické metodě. Analyticko-syntetická metoda v modifikovaném pojetí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ukazuje se, že jednou z možností, jak řešit problematiku čtenářské gramotnosti žáků, může být zacílení pozornosti již na oblast počátečního čtení a psaní. Analyticko-syntetická metoda v tradičním pojetí přestává mít z hlediska nového pohledu na výuku a požadavků na rozvíjení čtenářských kompetencí žáků své uplatnění, a to v různých aspektech. Příspěvek nabízí možnost úpravy analyticko-syntetické metody o postupy, které jsou včleňovány do tradičního metodického postupu. Tyto postupy vycházejí z metod celostních a analytických (podporující celostní přístup k jazyku), které v iniciálním stádiu pracují také s rozsáhlejšími řečovými jednotkami a využívají aktivní přístup žáka, přičemž zohledňují jeho individualitu. Důraz je kladen na rozvíjení funkční gramotnosti - aktivní práci s texty, komunikační záměr čtení a psaní. Stěžejní aktivitou se stává psaní vlastních textů žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation within a traditional form of analytic-synthetic method. Analytic-synthetic method in modification form

  • Popis výsledku anglicky

    The report deals with the theme of techniques and procedures that develop a functional literacy of primary school pupils through a modern form of analytic-synthetic method. The experiences shows that analytic-synthetic method in its traditional form loses (with the new point of view and requirements for teaching of beginning reading and writing) its foundation. The contribution ofers one of possibilities of solution through modification of the traditional analytic-synthetic method. The new approaches (which come from analytic and whole language methods) are addend to the traditional basic synthetic approach. One of the important activities is writing individual pupil's texts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ROZVOJ ČTENÁŘSTVÍ A ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI. PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE

  • ISBN

    978-80-7290-580-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    23-37

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku