Možnosti inovací v analyticko-syntetické metodě. Analyticko-syntetická metoda v modifikovaném pojetí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883575" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883575 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti inovací v analyticko-syntetické metodě. Analyticko-syntetická metoda v modifikovaném pojetí
Popis výsledku v původním jazyce
Ukazuje se, že jednou z možností, jak řešit problematiku čtenářské gramotnosti žáků, může být zacílení pozornosti již na oblast počátečního čtení a psaní. Analyticko-syntetická metoda v tradičním pojetí přestává mít z hlediska nového pohledu na výuku a požadavků na rozvíjení čtenářských kompetencí žáků své uplatnění, a to v různých aspektech. Příspěvek nabízí možnost úpravy analyticko-syntetické metody o postupy, které jsou včleňovány do tradičního metodického postupu. Tyto postupy vycházejí z metod celostních a analytických (podporující celostní přístup k jazyku), které v iniciálním stádiu pracují také s rozsáhlejšími řečovými jednotkami a využívají aktivní přístup žáka, přičemž zohledňují jeho individualitu. Důraz je kladen na rozvíjení funkční gramotnosti - aktivní práci s texty, komunikační záměr čtení a psaní. Stěžejní aktivitou se stává psaní vlastních textů žáků.
Název v anglickém jazyce
Innovation within a traditional form of analytic-synthetic method. Analytic-synthetic method in modification form
Popis výsledku anglicky
The report deals with the theme of techniques and procedures that develop a functional literacy of primary school pupils through a modern form of analytic-synthetic method. The experiences shows that analytic-synthetic method in its traditional form loses (with the new point of view and requirements for teaching of beginning reading and writing) its foundation. The contribution ofers one of possibilities of solution through modification of the traditional analytic-synthetic method. The new approaches (which come from analytic and whole language methods) are addend to the traditional basic synthetic approach. One of the important activities is writing individual pupil's texts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ROZVOJ ČTENÁŘSTVÍ A ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI. PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE
ISBN
978-80-7290-580-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
23-37
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—