Vývoj písařských dovedností v průběhu 1. třídy u analyticko-syntetické metody a genetické metody
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128837" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128837 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj písařských dovedností v průběhu 1. třídy u analyticko-syntetické metody a genetické metody
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje vývoj písařských dovedností ve výuce počátečního psaní v průběhu první třídy základní školy, tak jak byly sledovány při ověřování tzv. třístupňového modelu péče, jenž se zaměřoval na ověření preventivně intervenčního modelu péče o žákys problémy v nabývání čtení a psaní v počátečním období rozvoje gramotnosti. Děti, které byly do tohoto výzkumu zařazeny (N=467), byly vyučovány analyticko-syntetickou metodou nebo genetickou metodou výuky čtení a psaní. Prošly dvěma diagnostickými prověrkami - v polovině 1. třídy a na konci první třídy, přičemž byl sledován jednak vývoj písařských dovedností i obsahů psaní v rámci té které metody, jednak byly postihovány rozdíly mezi oběma metodami. Pro hodnocení psaní byla navržena původní hodnotícístupnice, zahrnující hodnocení obsahu psaní, percentuální chybovost, práci s chybou i grafickou stránku psaní, inspirovaná zahraničními přístupy pro hodnocení psaní, ale také přístupy, které se užívají v poradenství pro stanovení míry obt
Název v anglickém jazyce
The Development of Writting Skills in the Course of the First Grade Using the Analytical-Synthetic Method and the Genetic Method
Popis výsledku anglicky
The article describes the development of writing skills in the process of early writing teaching during the first grade in the elementary school, as were observed in Three-stage model of care researchet, which aimed to verify preventive intervention model of care for pupils with difficulties in acquiring reading and writing at an early literacy development. Children who were included in this project (N = 467) were taught by the analytic-synthetic method or a genetic method of teaching reading and writing. Children were tested two times - in half of the first class and at the end of the first class. Within each method the development of writing skills and the content of writing was monitored as the differences between the two methods were recorded. Forthe writing assessment the original rating scale was designed. It included an evaluation of the content of writing, the percentage of errors, error handling and the graphical parameters of writing. The assessment was inspired by foreign a
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
62
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
81-96
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—