Čtení z pohledu výukových metod: analyticko-syntetická metoda a metoda genetická
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318961" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318961 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtení z pohledu výukových metod: analyticko-syntetická metoda a metoda genetická
Popis výsledku v původním jazyce
V projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika jsme nemohli opomenout didaktické vlivy na oblast porozumění čtenému. V předložené kapitole jsme se zaměřili se na nejdůležitější oblast - výukové metody čtení. Jak víme z jiných studií, jerozvoj čtenářských dovedností vázán na výukovou metodu čtení, žáci té které metody mohou vykazovat dílčí odlišnosti v rozvoji jednotlivých aspektů čtenářské gramotnosti. Abychom se mohli věnovat rozdílům v porozumění čtenému skrze výukové metody čtení,sledovali jsme nejdříve i otázku dekódování v námi užívaných diagnostických nástrojích i širší kontext techniky čtení, která sleduje způsoby čtení (stupeň čtenářských návyků). Všechny aspekty čtenářských dovedností, včetně sledovaného porozumění čtenému,jsou vztaženy ke dvěma nejrozšířenějším metodám výuky čtení - analyticko-syntetické metodě a metodě genetické.
Název v anglickém jazyce
Reading from the perspective of teaching methods: the analytic-synthetic method and the genetic method
Popis výsledku anglicky
In the project GACR Reading comprehension - a typical development and its risks, we could not forget the didactic influences on the area of reading comprehension. In the present chapter we focused on the most important area - the teaching methods of reading. As we know from other studies, the development of reading skills is linked to reading teaching method, students of the both methods may have partial differences in the development of various aspects of literacy. To be able to devote differences in reading comprehension through reading teaching methods we watched first the question of decoding in diagnostic tools we have used and broader context of reading technique, which follows the ways of reading (the grade of reading habits). All aspects of reading skills, including observed reading comprehension, are related to the two most widespread methods of teaching reading - the analytic-synthetic methods and the genetic method.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu
ISBN
978-80-7290-862-2
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
29-56
Počet stran knihy
232
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—