Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtení z pohledu výukových metod: analyticko-syntetická metoda a metoda genetická

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318961" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318961 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtení z pohledu výukových metod: analyticko-syntetická metoda a metoda genetická

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika jsme nemohli opomenout didaktické vlivy na oblast porozumění čtenému. V předložené kapitole jsme se zaměřili se na nejdůležitější oblast - výukové metody čtení. Jak víme z jiných studií, jerozvoj čtenářských dovedností vázán na výukovou metodu čtení, žáci té které metody mohou vykazovat dílčí odlišnosti v rozvoji jednotlivých aspektů čtenářské gramotnosti. Abychom se mohli věnovat rozdílům v porozumění čtenému skrze výukové metody čtení,sledovali jsme nejdříve i otázku dekódování v námi užívaných diagnostických nástrojích i širší kontext techniky čtení, která sleduje způsoby čtení (stupeň čtenářských návyků). Všechny aspekty čtenářských dovedností, včetně sledovaného porozumění čtenému,jsou vztaženy ke dvěma nejrozšířenějším metodám výuky čtení - analyticko-syntetické metodě a metodě genetické.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading from the perspective of teaching methods: the analytic-synthetic method and the genetic method

  • Popis výsledku anglicky

    In the project GACR Reading comprehension - a typical development and its risks, we could not forget the didactic influences on the area of reading comprehension. In the present chapter we focused on the most important area - the teaching methods of reading. As we know from other studies, the development of reading skills is linked to reading teaching method, students of the both methods may have partial differences in the development of various aspects of literacy. To be able to devote differences in reading comprehension through reading teaching methods we watched first the question of decoding in diagnostic tools we have used and broader context of reading technique, which follows the ways of reading (the grade of reading habits). All aspects of reading skills, including observed reading comprehension, are related to the two most widespread methods of teaching reading - the analytic-synthetic methods and the genetic method.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-862-2

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    29-56

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly