Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334767" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334767 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika
Popis výsledku v původním jazyce
Úvodní kapitola kolektivní monografie, která je zaměřena na druhou etapu výzkumu projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika, seznamuje čtenáře s nejdůležitějšími výsledky první etapy výzkumu cíleného na žáky běžného vývoje mladšího školního věku (1.-4. ročníků ZŠ). V ní byla soustředěna pozornost na vývoj čtenářských dovedností v obou výukových metodách čtení, na postižení charakteristik vývoje a úrovně dekódování a zejména na porozumění čtenému, na sledování souvislostí mezi ním a dekódováním i na prekurzory porozumění čtenému. Nebyly vynechány ani environmentální a osobnostní aspekty, mající dopad na čtení s porozuměním. Připomenuty jsou i diagnostické nástroje, které byly ve výzkumu použity - jak z produkce členů výzkumného týmu, tak nástroje v České republice používáné. Vstupní kapitola tak umožňuje sledovat celý projekt v kontextu, jak byl naplánován i realizován, v použitém jednoduchém modelu čtení (Gough & Turmer, 1986).
Název v anglickém jazyce
Reading comprehension - a typical development and its risks
Popis výsledku anglicky
The opening chapter of collective monograph, which is focused on the second phase of the research project GACR Reading comprehension - a typical development and its risks, summarizes the most important results of the first phase of research targeted at typically developing children of primary school age (first to fourth grade). The research investigated the development of reading skills in both teaching methods of reading and the identification of characteristics of development. It also explored the level of decoding and reading comprehension skills, and monitored the relations between reading comprehension and decoding as well as precursors of reading comprehension. The research did not omit to analyse the environmental and personal aspects. The chapter also reminds the methodology of the research - diagnostic tools designed by research team and selected standardized tools. The chapter allows the reader to perceive the project in context, as it was planned and implemented, in the framework of the Simple view of reading (Gough & Turmer, 1986).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu.
ISBN
978-80-7290-863-9
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
9-17
Počet stran knihy
144
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—