Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspekty čtenářství žáků elementárního ročníku základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585762" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aspekty čtenářství žáků elementárního ročníku základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná monografie se zabývá úspěšností žáků na konci první třídy základní školy v oblasti čtenářské gramotnosti. Cílem základního vzdělávání je u žáků rozvíjet čtenářskou dovednost prostřednictvím klíčových kompetencí jako cílových kategorií ve vzdělávání. Autoři monografie se zaměřili na výukovou metodu, kterou je elementární čtení a psaní vyučováno v první třídě a zda má zvolená metoda vliv na porozumění textu v rámci čtenářské gramotnosti. Byly porovnávány čtenářské dovednosti žáků prostřednictvím tří vyučovacích metod, a to analyticko - syntetické metody, genetické metody a metody SFUMATO. Prostřednictvím didaktického testu bylo zjišťováno, která z metod více podporuje čtení s porozuměním u začínajících čtenářů.

  • Název v anglickém jazyce

    Aspects of reading in children in the first grade of elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    The present monograph deals with the success rate of children at the end of the first grade of elementary school in the area of reading literacy. The purpose of elementary education is to develop children’s reading skills through key competences, which are the target categories in education. The authors of the monograph focused on the methods used in teaching elementary reading and writing in the first grade, and on the effect of these methods on text comprehension in the context of reading literacy. The study involved a comparison of children’s reading skills acquired by means of the following three teaching methods: analytical-synthetic method, genetic method, SFUMATO method. An achievement test was used to examine which method is most suitable to support reading comprehension of beginning readers.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5236-4

  • Počet stran knihy

    97

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy