Aspekty čtenářství žáků elementárního ročníku základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585762" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585762 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aspekty čtenářství žáků elementárního ročníku základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná monografie se zabývá úspěšností žáků na konci první třídy základní školy v oblasti čtenářské gramotnosti. Cílem základního vzdělávání je u žáků rozvíjet čtenářskou dovednost prostřednictvím klíčových kompetencí jako cílových kategorií ve vzdělávání. Autoři monografie se zaměřili na výukovou metodu, kterou je elementární čtení a psaní vyučováno v první třídě a zda má zvolená metoda vliv na porozumění textu v rámci čtenářské gramotnosti. Byly porovnávány čtenářské dovednosti žáků prostřednictvím tří vyučovacích metod, a to analyticko - syntetické metody, genetické metody a metody SFUMATO. Prostřednictvím didaktického testu bylo zjišťováno, která z metod více podporuje čtení s porozuměním u začínajících čtenářů.
Název v anglickém jazyce
Aspects of reading in children in the first grade of elementary school
Popis výsledku anglicky
The present monograph deals with the success rate of children at the end of the first grade of elementary school in the area of reading literacy. The purpose of elementary education is to develop children’s reading skills through key competences, which are the target categories in education. The authors of the monograph focused on the methods used in teaching elementary reading and writing in the first grade, and on the effect of these methods on text comprehension in the context of reading literacy. The study involved a comparison of children’s reading skills acquired by means of the following three teaching methods: analytical-synthetic method, genetic method, SFUMATO method. An achievement test was used to examine which method is most suitable to support reading comprehension of beginning readers.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5236-4
Počet stran knihy
97
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—