Aspekty čtenářství žáků druhého ročníku základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598136" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aspekty čtenářství žáků druhého ročníku základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná monografie navazuje svým obsahem na monografii pod názvem Aspekty čtenářství žáků elementárního ročníku základní školy, která vyšla v roce 2017. Monografie obsahuje výzkumné šetření, na které bylo navázáno v roce 2019 a zabývalo se korelací vyučovací metody prvopočátečního čtení a psaní a úrovně čtenářské gramotnosti na konci druhého ročníku základní školy. Bylo zjišťováno, zda výběr vyučovací metody (analyticko-syntetická, genetická) ovlivňuje úroveň čtenářské gramotnosti, zejména v oblasti porozumění textu, orientace v textu a vysuzování závěrů. Uvedené oblasti čtenářské gramotnosti byly zjišťovány prostřednictvím didaktického testu a výsledky byly statisticky vyhodnoceny a okomentovány.
Název v anglickém jazyce
Aspects of pupils reading in the second class of primary school
Popis výsledku anglicky
Submitted monograph continues with its content in monograph with the name Aspects of pupils reading in the second class of primary school, which was released in the 2017. Monograph contains research investigation, in which we continued in the 2019 and we were dealing with correlation of teaching method of the elementary reading and writing and the level of the reading literacy in the end of the second grade of the elementary school. We were finding out, if the choice of the teaching method (analytic-synthetic method, genetic method) influences the level of the reading literacy, mainly in the areas of understanding of the text, orientation in the text and inference of conclusion. Mentioned areas of the reading literacy were investigated by the didactic test and the results were statistically assessed and commented.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5610-2
Počet stran knihy
137
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—