Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Literature and Media in Reading Literacy Development of Elementary School Children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144486" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144486 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Literature and Media in Reading Literacy Development of Elementary School Children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the role of literature and media in the context of reading literacy development of elementary school children. Its aim is to present the results of a questionnaire investigation in which five grade pupils from Czech elementary schools have been involved. The investigation is focused on elementary school children?s reading including not only reading of traditional printed texts, but also reception of digital texts. The aim of this investigation is to create a profile of contemporaryelementary school readers on the basis of their attitudes, interests and preferences within a given research sample. The role of teachers in the development of reading literacy in teaching-learning process is also examined.

  • Název v anglickém jazyce

    Literature and Media in Reading Literacy Development of Elementary School Children

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the role of literature and media in the context of reading literacy development of elementary school children. Its aim is to present the results of a questionnaire investigation in which five grade pupils from Czech elementary schools have been involved. The investigation is focused on elementary school children?s reading including not only reading of traditional printed texts, but also reception of digital texts. The aim of this investigation is to create a profile of contemporaryelementary school readers on the basis of their attitudes, interests and preferences within a given research sample. The role of teachers in the development of reading literacy in teaching-learning process is also examined.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    London International Conference on Education

  • ISBN

    978-1-908320-16-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    154-159

  • Název nakladatele

    Infonomics Society

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London Heathrow Marriott

  • Datum konání akce

    4. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku