Literature and Media in Reading Literacy Development of Elementary School Children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144486" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144486 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Literature and Media in Reading Literacy Development of Elementary School Children
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the role of literature and media in the context of reading literacy development of elementary school children. Its aim is to present the results of a questionnaire investigation in which five grade pupils from Czech elementary schools have been involved. The investigation is focused on elementary school children?s reading including not only reading of traditional printed texts, but also reception of digital texts. The aim of this investigation is to create a profile of contemporaryelementary school readers on the basis of their attitudes, interests and preferences within a given research sample. The role of teachers in the development of reading literacy in teaching-learning process is also examined.
Název v anglickém jazyce
Literature and Media in Reading Literacy Development of Elementary School Children
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the role of literature and media in the context of reading literacy development of elementary school children. Its aim is to present the results of a questionnaire investigation in which five grade pupils from Czech elementary schools have been involved. The investigation is focused on elementary school children?s reading including not only reading of traditional printed texts, but also reception of digital texts. The aim of this investigation is to create a profile of contemporaryelementary school readers on the basis of their attitudes, interests and preferences within a given research sample. The role of teachers in the development of reading literacy in teaching-learning process is also examined.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
London International Conference on Education
ISBN
978-1-908320-16-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
154-159
Název nakladatele
Infonomics Society
Místo vydání
London
Místo konání akce
London Heathrow Marriott
Datum konání akce
4. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—