Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students and Their Teacher in a Didactical Situation. A Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885588" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885588 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students and Their Teacher in a Didactical Situation. A Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Giving students the space to actively participate in introduction of new knowledge through their own independent discovery is one of the demands of pedagogical theory and curricular documents. Prerequisite to such approach is providing the space in whichthe pupil may apply informal knowledge. If it is to be used, the teacher must be able to listen to his/her students? voices and make it the basis for construction of a knowledge network. This case study demonstrates that a competent teacher who believesin the appropriateness of this approach may use it to activate and motivate her students. The theoretical background to our considerations is Brousseau?s Theory of didactical situations (TDS).

  • Název v anglickém jazyce

    Students and Their Teacher in a Didactical Situation. A Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Giving students the space to actively participate in introduction of new knowledge through their own independent discovery is one of the demands of pedagogical theory and curricular documents. Prerequisite to such approach is providing the space in whichthe pupil may apply informal knowledge. If it is to be used, the teacher must be able to listen to his/her students? voices and make it the basis for construction of a knowledge network. This case study demonstrates that a competent teacher who believesin the appropriateness of this approach may use it to activate and motivate her students. The theoretical background to our considerations is Brousseau?s Theory of didactical situations (TDS).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Student Voice in Mathematics Classrooms around the World

  • ISBN

    978-94-6209-349-2

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    133-142

  • Počet stran knihy

    250

  • Název nakladatele

    Sense Publishers

  • Místo vydání

    Rotterdam

  • Kód UT WoS kapitoly