Students and Their Teacher in a Didactical Situation. A Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885588" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885588 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students and Their Teacher in a Didactical Situation. A Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
Giving students the space to actively participate in introduction of new knowledge through their own independent discovery is one of the demands of pedagogical theory and curricular documents. Prerequisite to such approach is providing the space in whichthe pupil may apply informal knowledge. If it is to be used, the teacher must be able to listen to his/her students? voices and make it the basis for construction of a knowledge network. This case study demonstrates that a competent teacher who believesin the appropriateness of this approach may use it to activate and motivate her students. The theoretical background to our considerations is Brousseau?s Theory of didactical situations (TDS).
Název v anglickém jazyce
Students and Their Teacher in a Didactical Situation. A Case Study
Popis výsledku anglicky
Giving students the space to actively participate in introduction of new knowledge through their own independent discovery is one of the demands of pedagogical theory and curricular documents. Prerequisite to such approach is providing the space in whichthe pupil may apply informal knowledge. If it is to be used, the teacher must be able to listen to his/her students? voices and make it the basis for construction of a knowledge network. This case study demonstrates that a competent teacher who believesin the appropriateness of this approach may use it to activate and motivate her students. The theoretical background to our considerations is Brousseau?s Theory of didactical situations (TDS).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Student Voice in Mathematics Classrooms around the World
ISBN
978-94-6209-349-2
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
133-142
Počet stran knihy
250
Název nakladatele
Sense Publishers
Místo vydání
Rotterdam
Kód UT WoS kapitoly
—