Students and their Teacher in a Didactical Situation: A Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10144002" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10144002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students and their Teacher in a Didactical Situation: A Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
The teacher must be able to listen to his/her students' voices and make it the basis for construction of a knowledge network. The chapter is a case study demonstrating that a competent teacher who believes in the appropriateness of this approach may useit to activate and motivate her students. The theoretical background to our considerations is Brousseau's Theory of didactical situations; namely the concept a-didactical situation and the role of students in it. The organization of an a-didactical situation as such involves listening to students' voices.
Název v anglickém jazyce
Students and their Teacher in a Didactical Situation: A Case Study
Popis výsledku anglicky
The teacher must be able to listen to his/her students' voices and make it the basis for construction of a knowledge network. The chapter is a case study demonstrating that a competent teacher who believes in the appropriateness of this approach may useit to activate and motivate her students. The theoretical background to our considerations is Brousseau's Theory of didactical situations; namely the concept a-didactical situation and the role of students in it. The organization of an a-didactical situation as such involves listening to students' voices.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Student Voice in Mathematics Classrooms around the World
ISBN
978-94-6209-348-5
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
133-142
Počet stran knihy
250
Název nakladatele
Sense Publishers
Místo vydání
Rotterdam / Boston / Taipei
Kód UT WoS kapitoly
—