Mluviti stříbro, mlčeti zlato : Hlas žáků střední školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090891" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090891 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mluviti stříbro, mlčeti zlato : Hlas žáků střední školy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumu je popsat hlas žáků střední školy jakožto proces snahy žáků ovlivnit výuku. Konkrétně jde o zodpovězení těchto dílčích otázek: jaké cíle spojené s výukou žáci sledují a jak hodnotí jejich naplňování, jaké strategie žáci volí při snaze ovlivnit výuku vzhledem ke svým cílům, jaké strategie volí učitelé v reakci na strategie žákovské, jaký je výsledek hlasu žáků, jaký je tedy reálný vliv žáků na výuku a v jakém kontextu hlas žáků probíhá? Hlas žáků je metaforické označení pro komunikační iniciativu přicházející od žáků a směřující k dospělým ve škole, která se týká různých oblastí života ve škole. Největší zastoupení by měl mít hlas žáků v oblasti zpětné vazby na výuku nebo přání spojených s výukou, kde by se žáci měli snažit ovlivnit výuku. Žáci vyjadřují svůj hlas s přesvědčením, že bude vyslyšen a učitelé na jeho základě budou jednat, samo naslouchání hlasu žáků však není pro učitele neproblematické.
Název v anglickém jazyce
Speaking is silver, silence is gold : The voice of high school students
Popis výsledku anglicky
The aim of the research is to describe the voice of high school students as a process to influence the teaching. Specifically answer these particular questions: what aims of teaching students speaking about and how they evaluate their implementation, how strategies students choose when trying to influence the teaching, what strategies chosen teachers in response to the students strategy, which is the result of pupil voice, so what is the real impact on teaching and context in which students voice take place? The voice of pupils is a metaphorical term for the communication initiative coming from students and directed to teachers, which covers various areas of school life. The largest representation should have a voice in feedback on teaching or wishes related to teaching, when pupils should try to influence teaching. Pupils express their voice with the belief that it will be heard and teachers will be action in this. self listening to the pupils is problematic for teachers.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů