Giving the voice to students - A case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883670" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883670 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Giving the voice to students - A case study
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution focuses on different forms and roles of the teacher's and students' voices during mathematical activities. It develops the notion of an a-didactical situation (Brousseau, 1997) by focusing on the initiator of such situation and the active communication of all actors. The roles of the teacher and students in exploring the situation are compared and their mutual influence are explained.
Název v anglickém jazyce
Giving the voice to students - A case study
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on different forms and roles of the teacher's and students' voices during mathematical activities. It develops the notion of an a-didactical situation (Brousseau, 1997) by focusing on the initiator of such situation and the active communication of all actors. The roles of the teacher and students in exploring the situation are compared and their mutual influence are explained.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
ISSN
0771-100X
e-ISSN
—
Svazek periodika
36
Číslo periodika v rámci svazku
36
Stát vydavatele periodika
TW - Čínská republika (Tchaj-wan)
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
281-288
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—