Didactical situations in the preschool period
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885591" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885591 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Didactical situations in the preschool period
Popis výsledku v původním jazyce
Conceptualization of mathematics at pre-school level has recently become one of the focal points of research in mathematics education. This paper discusses the link between two issues related to institutional pre-school mathematics education. These are:How can we offer children in nursery schools a chance to discover mathematical concepts? What is the teacher?s role in this process? The theoretical framework for the study is Brousseau?s Theory of Didactical Situations.
Název v anglickém jazyce
Didactical situations in the preschool period
Popis výsledku anglicky
Conceptualization of mathematics at pre-school level has recently become one of the focal points of research in mathematics education. This paper discusses the link between two issues related to institutional pre-school mathematics education. These are:How can we offer children in nursery schools a chance to discover mathematical concepts? What is the teacher?s role in this process? The theoretical framework for the study is Brousseau?s Theory of Didactical Situations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings-Tasks and Tools in Elementary Mathematics
ISBN
978-80-7290-637-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
130-138
Název nakladatele
Charles University
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Datum konání akce
18. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000329448800014