DIALOGICKÉ JEDNÁNÍ Z POHLEDU STUDENTŮ JIHOČESKÉ UNIVERZITY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885646" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885646 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
DIALOGICKÉ JEDNÁNÍ Z POHLEDU STUDENTŮ JIHOČESKÉ UNIVERZITY
Popis výsledku v původním jazyce
Dialogickým jednáním procházejí studenti JU v rámci přípravného vzdělávání pro budoucí pedagogickou profesi. Sebereflexe jsou požadovány nedirektivně zpravidla 2x během semestru - nemají předem připravenou strukturu, přičemž jejich forma a rozsah sděleníje autorskou invencí studentů. Východiskem pro výzkum je v současné době zdůrazňování osobnostního typu studia, které je zaměřeno na vlastní aktivitu subjektu a kultivaci jeho sebereflexe. Dialogické jednání s vnitřním partnerem má performační charaktera vychází z předpokladu, že pedagogika je, podobně jako herectví, jednáním. Zkoušející aktér objevuje vlastní činností nepoznané možnosti vlastního výrazu, zapojení těla a hlasu, poznává oscilaci, výměnu zpětné vazby mezi vnitřními partnery.
Název v anglickém jazyce
ACTING WITH THE INNER PARTNER: COMMON CHARACTERISTICS OF THE SELF-REFLECTIONS OF THE SOUTH BOHEMIA UNIVERSITY STUDENTS
Popis výsledku anglicky
Our research is based on emphasising the individual and personal type of studies, focused on the subject's activity itself and also on cultivation of self-reflection. Experimenting subjects, through experiential learning and their own work, explore potential possibilities of their own expression, body and voice involvement; they learn the oscillation and feedback among inner partners. The aim of the studies is to experience the pleasure of play. Self-reflecting portrayals are an inevitable part of studying. Student of Faculty of Education experience Acting with the Inner Partner as a part of their continuous training for future work. Self-reflections are usually written by students twice per term; with no directive requirement. These authorial and inventive self-reflections have no prepared structure; their form and extension depend on the students.The self-reflection can also lead to other questions aimed at building up pedagogic condition.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACORát, Časopis pro teorii a praxi osobnostně sociálního rozvoje
ISSN
1803-0823
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
28-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—