Sebereflexe - základ studia dialogického jednání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885673" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885673 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebereflexe - základ studia dialogického jednání
Popis výsledku v původním jazyce
Dialogické jednání je základní disciplínou studia tzv. psychosomatické kondice. Dle prof. Vyskočila se jedná o jistou ?zralost, připravenost, pohotovost a někdy i potřebu a chuť veřejně vystupovat, jednat, chovat se, prožívat přímo, bezprostředně, spontánně, kreativně a produktivně, svobodně a odpovědně - ve zpětné vazbě zcela kvalitně?. V dialogickém jednání není člověk stavěn do předem připravených situací, v nichž musí jednat (např. hraní rolí, inscenační postupy apod.), nýbrž situaci sám vytváří svým jednáním. Následně celý proces reflektuje formou psané a odevzdávané sebereflexe. Z odevzdávaných sebereflexí lze usuzovat na to, jak subjekt tento způsob studia vnímá.
Název v anglickém jazyce
Self-reflection - The Study Base of Dialogical Acting with the Inner Partners
Popis výsledku anglicky
Acting with the Inner Partner represents a basic discipline of studying so called 'psychosomatic condition'. According to Professor Vyskočil it means a certain 'maturity, readiness, preparedness and sometimes an urge to perform, act, behave and experience in public. It means the ability to live through frankly, spontaneously, creatively and productively as well as liberally and responsibly, with a quality feedback.? When acting with the inner partner, a person is not put into predetermined situations, where he / she must act (e.g. role playing, stage productions, etc.). Quite on contrary, the situations evolve from the subject's very own acting. Consequently, the whole process is reflected by a written journal (self-reflection). These written journalsmay show how the subject perceives this specific form of studying.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACORát, Časopis pro teorii a praxi osobnostně sociálního rozvoje
ISSN
1803-0823
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
3-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—