Vzdělávání učitelů v disciplíně dialogické jednání s vnitřním partnerem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43888323" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43888323 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání učitelů v disciplíně dialogické jednání s vnitřním partnerem
Popis výsledku v původním jazyce
Náš příspěvek je zaměřen na potencionální možnost rozvoje osobnosti učitele psychosomaticky orientovanou disciplínou "Dialogické jednání s vnitřním partnerem", která má performační charakter a vychází z předpokladu, že pedagogika je podobně jako herectvíjednáním. Představuje cestu zkoušejícího studenta s cílem přiblížit specifika růstu psychosomatické kondice k veřejnému vystoupení a vývoje v sebereflektujícím úsilí. Těžištěm příspěvku jsou materiály ze studia "Dialogického jednání", tedy chronologickyseřazené písemné sebereflexe a videozáznamy, které mohou mít určité etapy a vývoj. Z jejich charakteru můžeme do určité míry usuzovat o dosaženém stupni psychosomatické kondice - připravenosti a chuti k jednání v otevřené, nepřipravené situaci.
Název v anglickém jazyce
Research of Acting with the Inner Partner in Education of Future Teachers
Popis výsledku anglicky
Our report is focused on a possible personal growth of a teacher with the help of a psychosomatic discipline called Acting with the Inner Partner. This discipline is based on acting in public as we believe acting on stage and acting in pedagogy are similar. It introduces the way of an experimenting student with emphasis on the specifics of his psychosomatic condition for public performance and his self-reflecting efforts. The essential materials from the study of Acting with the Inner Partner are written self-reflections and videorecordings shown in chronological order. Hereby they can show certain stages and development, especially when observing the growth of psychosomatic condition as a way to readiness and openess for unexpected and unprepared situations.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzdelávanie divadlom
ISBN
978-80-558-0499-6
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
247-257
Počet stran knihy
420
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Filozofická fakulta
Místo vydání
Nitra
Kód UT WoS kapitoly
—