Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USING COMPUTERS IN RELATION TO LEARNING CLIMATE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886004" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USING COMPUTERS IN RELATION TO LEARNING CLIMATE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of the work is to present a successful implementation of CLIL method in Mathematics lessons in elementary schools. Nowadays at all types of schools (elementary schools, high schools and universities) all over the world every school subject tends to be taught in a foreign language. In 2003, a document called Action plan for Language learning and linguistic diversity was approved by the European Union. Its purpose was to enable the acquisition of at least two foreign languages for all European citizens. The integration of content and language skills is a part of the plan. Within the school educational programs it is possible to choose CLIL (Content and language integrated learning) method. This method is an upward trend in contemporary education system. Teaching Maths in a foreign language requires some changes in current teaching methods, so the importance of the IT technologies is also mentioned. The work studies the impact of the CLIL method in teaching Mathematics an

  • Název v anglickém jazyce

    USING COMPUTERS IN RELATION TO LEARNING CLIMATE

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of the work is to present a successful implementation of CLIL method in Mathematics lessons in elementary schools. Nowadays at all types of schools (elementary schools, high schools and universities) all over the world every school subject tends to be taught in a foreign language. In 2003, a document called Action plan for Language learning and linguistic diversity was approved by the European Union. Its purpose was to enable the acquisition of at least two foreign languages for all European citizens. The integration of content and language skills is a part of the plan. Within the school educational programs it is possible to choose CLIL (Content and language integrated learning) method. This method is an upward trend in contemporary education system. Teaching Maths in a foreign language requires some changes in current teaching methods, so the importance of the IT technologies is also mentioned. The work studies the impact of the CLIL method in teaching Mathematics an

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Didactica Napocensia

  • ISSN

    2065-1430

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    92-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus