Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazykově vyvážené pojednávání žen a mužů v reklamě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886031" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazykově vyvážené pojednávání žen a mužů v reklamě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jazykově nevyvážené je nejen zobrazování žen a mužů v reklamě, nýbrž i jazyk. Používají se a) stereotypní připisování určitých domén určitému genderu, b) obscénní formulace, c) dvojsmyslné narážky, d) jazyk je zdánlivě neutrální, ale ve spojení s obrazemmůže být hrubě urážlivým. Autorka uvádí příklady a návrhy řešení.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender-balanced language use in advertisements.

  • Popis výsledku anglicky

    Sexist advertisements are common in contemporary Czech society. The problem is not only a sexist Picture and drawings but also discriminatory language use. There are used a) gender stereotypic language and pictures, b) obscene formulations, c) sexist allusions, d) sexist meanings achieved by combining neutral language with discriminatory picture. The autor gives examples and recommendations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Jak na sexistickou reklamu. Manuál pro posuzování sexistické reklamy

  • ISBN

    978-80-87110-26-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    22-30

  • Název nakladatele

    Otevřená společnost

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    13. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku