Jazykově vyvážené pojednávání žen a mužů v reklamě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886031" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykově vyvážené pojednávání žen a mužů v reklamě
Popis výsledku v původním jazyce
Jazykově nevyvážené je nejen zobrazování žen a mužů v reklamě, nýbrž i jazyk. Používají se a) stereotypní připisování určitých domén určitému genderu, b) obscénní formulace, c) dvojsmyslné narážky, d) jazyk je zdánlivě neutrální, ale ve spojení s obrazemmůže být hrubě urážlivým. Autorka uvádí příklady a návrhy řešení.
Název v anglickém jazyce
Gender-balanced language use in advertisements.
Popis výsledku anglicky
Sexist advertisements are common in contemporary Czech society. The problem is not only a sexist Picture and drawings but also discriminatory language use. There are used a) gender stereotypic language and pictures, b) obscene formulations, c) sexist allusions, d) sexist meanings achieved by combining neutral language with discriminatory picture. The autor gives examples and recommendations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Jak na sexistickou reklamu. Manuál pro posuzování sexistické reklamy
ISBN
978-80-87110-26-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
22-30
Název nakladatele
Otevřená společnost
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
13. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—