Sexistické dobré mravy a reklama
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F20%3A00134898" target="_blank" >RIV/00216224:14220/20:00134898 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://katalog.muni.cz/Record/MUB01006468759" target="_blank" >https://katalog.muni.cz/Record/MUB01006468759</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sexistické dobré mravy a reklama
Popis výsledku v původním jazyce
O neetičnosti či protiprávnosti sexistické reklamy se u nás díky aktivitám neziskového sektoru diskutuje již řadu let. Právně lze sexistickou reklamu kvalifikovat jako diskriminační, zasahující do důstojnosti či obsahující další prvky jako pornografie, násilí a motiv strachu. Výklad neurčitých pojmů, jako jsou dobré mravy, diskriminace a snižování důstojnosti, v zákoně o regulaci reklamy není jednoduchý, což může mít vliv na efektivitu postihu sexistické reklamy. Sexistická reklama nezůstává bez povšimnutí úřadů, jedná se však o problematiku, kterou řeší spíše okrajově.
Název v anglickém jazyce
Sexist good manners and advertising
Popis výsledku anglicky
Thanks to the activities of the non-profit sector, the unethical or illegal nature of sexist advertising has been debated in this country for many years. Legally, sexist advertising can be qualified as discriminatory, infringing on dignity or containing other elements such as pornography, violence and fear motives. The interpretation of vague terms such as good morals, discrimination and impairment of dignity in the Advertising Regulation Act is not straightforward, which may affect the effectiveness of penalising sexist advertising. Sexist advertising does not go unnoticed by the authorities, but it is an issue that they deal with rather marginally.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Mužské právo. Jsou právní pravidla neutrální?
ISBN
9788075987617
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
521-534
Počet stran knihy
1031
Název nakladatele
Wolters Kluwer
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—