Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sexistické dobré mravy a reklama

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F20%3A00134898" target="_blank" >RIV/00216224:14220/20:00134898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://katalog.muni.cz/Record/MUB01006468759" target="_blank" >https://katalog.muni.cz/Record/MUB01006468759</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sexistické dobré mravy a reklama

  • Popis výsledku v původním jazyce

    O neetičnosti či protiprávnosti sexistické reklamy se u nás díky aktivitám neziskového sektoru diskutuje již řadu let. Právně lze sexistickou reklamu kvalifikovat jako diskriminační, zasahující do důstojnosti či obsahující další prvky jako pornografie, násilí a motiv strachu. Výklad neurčitých pojmů, jako jsou dobré mravy, diskriminace a snižování důstojnosti, v zákoně o regulaci reklamy není jednoduchý, což může mít vliv na efektivitu postihu sexistické reklamy. Sexistická reklama nezůstává bez povšimnutí úřadů, jedná se však o problematiku, kterou řeší spíše okrajově.

  • Název v anglickém jazyce

    Sexist good manners and advertising

  • Popis výsledku anglicky

    Thanks to the activities of the non-profit sector, the unethical or illegal nature of sexist advertising has been debated in this country for many years. Legally, sexist advertising can be qualified as discriminatory, infringing on dignity or containing other elements such as pornography, violence and fear motives. The interpretation of vague terms such as good morals, discrimination and impairment of dignity in the Advertising Regulation Act is not straightforward, which may affect the effectiveness of penalising sexist advertising. Sexist advertising does not go unnoticed by the authorities, but it is an issue that they deal with rather marginally.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mužské právo. Jsou právní pravidla neutrální?

  • ISBN

    9788075987617

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    521-534

  • Počet stran knihy

    1031

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly