G. W. F. Hegel- educationas a moment of historical reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886242" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886242 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
G. W. F. Hegel- educationas a moment of historical reality
Popis výsledku v původním jazyce
The question oh the importace of pedagogical work of G.W.F.Hegel may seem obsurd to the advocates of philosophic purity of his thougt. However, in general, it could be said thal every major philosophical system includes a pedagogical theory. We proceed on the assumption that educational significance of Hegel lies in his philosophy and that the essence of Hegel's concept of education is contained in his Phenomenology of Spirit.
Název v anglickém jazyce
G. W. F. Hegel- educationas a moment of historical reality
Popis výsledku anglicky
The question oh the importace of pedagogical work of G.W.F.Hegel may seem obsurd to the advocates of philosophic purity of his thougt. However, in general, it could be said thal every major philosophical system includes a pedagogical theory. We proceed on the assumption that educational significance of Hegel lies in his philosophy and that the essence of Hegel's concept of education is contained in his Phenomenology of Spirit.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
24
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
289-301
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—