Hegelova edukační teorie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F11%3A00000248" target="_blank" >RIV/75081431:_____/11:00000248 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hegelova edukační teorie
Popis výsledku v původním jazyce
Otázka pedagogického významu Hegelovy práce se může zdát přívržencům filosofické čistoty svou myšlenkou absurdní. Lze všeobecně říci, že každý velký filosofický systém obsahuje nějakou pedagogickou teorii. Vycházíme z předpokladu, že Hegelův pedagogickývýznam je nalezen v jeho filosofii a že existence Hegelova pojmu "Vzdělanost" v sobě zahrnuje fenomenálního ducha. Celá Hegelova duchovní filosofie je jeho vlastní teorie vzdělání, která je vyjádřena jako "Přicházející k sobě samému v jiném". V oboru pedagogiky se ukazuje nejaktuálněji myšlenka, založená na antickém vzoru ? myšlenka všeobecného vzdělání. Jeho návrat nepřináší s sebou jen možnost zdolání jednostranného matematicko-logického obsahu reality, nýbrž současně také možnost určitého dialektického tvůrčího přechodu k duchovní koncepci všeobecného vzdělávání k všestrannému a harmonickému rozvoji osobnosti. A v tom spočívá význam výchovy a pedagogiky, což Hegel vyjádřil známým citátem: "Uměním pedagogiky je utvářet v lidech morálk
Název v anglickém jazyce
Hegel?s educational theory
Popis výsledku anglicky
The question of the importance of pedagogical work of G.W.F. Hegels may seem absurd to the advocates of philosophic purity of his thought. However, in general, it could be said that every major philosophical system includes a pedagogical theory. We proceed on the assumption that educational significance of Hegel lies in his philosophy and that the essence of Hegel?s concept of education is contained in his Phenomenology of Spirit. The whole of Hegel?s Philosophy of Spirit is actually his own educationaltheory, which is expressed as "comming to itself in another ego". Most recently, an idea founded on the ancient model has appeared in the field of education - the idea of general education. Its retum brings in not only the possibility of overcoming theone-sided version of the mathematical logical reality, but also the possibility of a creative, dialectical transition to a broader concept of education leading to universal and harmonious development of personality.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87278-80-2
Počet stran knihy
151
Název nakladatele
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS knihy
—