Systems of Computer Algebra and Dynamic Geometry as Tools of Mathematical Investigation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886284" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Systems of Computer Algebra and Dynamic Geometry as Tools of Mathematical Investigation
Popis výsledku v původním jazyce
Computer algebra systems together with dynamic geometry systems provide a user with a means of investigation of the mathematical background of various real world phenomena. The combination of symbolic capabilities with simply-made dynamic models gives usa means of introducing students to, what are in fact, complex problems. We will present selected examples of the modelling of such problems based mainly on the joint use of the computer algebra system wxMaxima and tools of the geometry and algebraic package GeoGebra.
Název v anglickém jazyce
Systems of Computer Algebra and Dynamic Geometry as Tools of Mathematical Investigation
Popis výsledku anglicky
Computer algebra systems together with dynamic geometry systems provide a user with a means of investigation of the mathematical background of various real world phenomena. The combination of symbolic capabilities with simply-made dynamic models gives usa means of introducing students to, what are in fact, complex problems. We will present selected examples of the modelling of such problems based mainly on the joint use of the computer algebra system wxMaxima and tools of the geometry and algebraic package GeoGebra.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The International Journal for Technology in Mathematics Education
ISSN
1744-2710
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
"103 ? 108"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—