Dynamic visual proofs using DGS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886291" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886291 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic visual proofs using DGS
Popis výsledku v původním jazyce
Pictures and diagrams play an important role in the process of understanding various mathematical features. Moreover, an appropriate picture or diagram can be used as a visual proof of some geometric property or theorem. These non-verbal proofs, used tobe called 'proofs without words', are more attractive and acceptable to students than the classical proofs. The use of dynamic geometry or algebraic software removes the weak point of these proofs which lie in the fact that they mostly do not capture thechain of thought leading to the proof but only the result. The paper presents selected examples of such dynamic visual proofs created by dynamic geometry software in the form of materials that the authors use in the teaching of secondary school mathematics and in the mathematics teacher training programs. This paper also provides a comparison to their related classical proofs from contemporary textbooks.
Název v anglickém jazyce
Dynamic visual proofs using DGS
Popis výsledku anglicky
Pictures and diagrams play an important role in the process of understanding various mathematical features. Moreover, an appropriate picture or diagram can be used as a visual proof of some geometric property or theorem. These non-verbal proofs, used tobe called 'proofs without words', are more attractive and acceptable to students than the classical proofs. The use of dynamic geometry or algebraic software removes the weak point of these proofs which lie in the fact that they mostly do not capture thechain of thought leading to the proof but only the result. The paper presents selected examples of such dynamic visual proofs created by dynamic geometry software in the form of materials that the authors use in the teaching of secondary school mathematics and in the mathematics teacher training programs. This paper also provides a comparison to their related classical proofs from contemporary textbooks.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Electronic Journal of Mathematics and Technology
ISSN
1933-2823
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
130-142
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—