Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic visual proofs using DGS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886291" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic visual proofs using DGS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pictures and diagrams play an important role in the process of understanding various mathematical features. Moreover, an appropriate picture or diagram can be used as a visual proof of some geometric property or theorem. These non-verbal proofs, used tobe called 'proofs without words', are more attractive and acceptable to students than the classical proofs. The use of dynamic geometry or algebraic software removes the weak point of these proofs which lie in the fact that they mostly do not capture thechain of thought leading to the proof but only the result. The paper presents selected examples of such dynamic visual proofs created by dynamic geometry software in the form of materials that the authors use in the teaching of secondary school mathematics and in the mathematics teacher training programs. This paper also provides a comparison to their related classical proofs from contemporary textbooks.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic visual proofs using DGS

  • Popis výsledku anglicky

    Pictures and diagrams play an important role in the process of understanding various mathematical features. Moreover, an appropriate picture or diagram can be used as a visual proof of some geometric property or theorem. These non-verbal proofs, used tobe called 'proofs without words', are more attractive and acceptable to students than the classical proofs. The use of dynamic geometry or algebraic software removes the weak point of these proofs which lie in the fact that they mostly do not capture thechain of thought leading to the proof but only the result. The paper presents selected examples of such dynamic visual proofs created by dynamic geometry software in the form of materials that the authors use in the teaching of secondary school mathematics and in the mathematics teacher training programs. This paper also provides a comparison to their related classical proofs from contemporary textbooks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Electronic Journal of Mathematics and Technology

  • ISSN

    1933-2823

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    130-142

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus