Prezentace v prostředí MS PowerPoint a Prezi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886337" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886337 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prezentace v prostředí MS PowerPoint a Prezi
Popis výsledku v původním jazyce
Článek nastiňuje nové vývojové tendence v oblasti prezentačních materiálů. Jedná se o porovnání prezentací tvořených v prostředí MS PowerPoint a Prezi. Prostředí Prezi, jako jedno z nedávno rozšířených, umožňuje, oproti klasickému informativnímu prostředí MS PowerPoint, jiný pohled na tvorbu prezentací. Prezi se stalo ve světě velice populárním prostředkem k vytváření vizuálně i obsahově zajímavých materiálů, ve kterých je využit princip myšlenkových map. V příspěvku vycházím i z vlastních pedagogickýchzkušeností a zkušeností mých studentů, kteří měli možnost k vytváření prezentací využít obě prostředí. Z dosavadní výuky se pokouším zodpovědět otázky, zda nové prostředí studenty více motivuje k originálnímu pojetí téma prezentace, zda má vliv na způsob zpracování informací studenty a jejich výsledné prezentování. Neméně zajímavou otázkou je i vhodný výběr programu pro zadané téma prezentace.
Název v anglickém jazyce
MS PowerPoint and Prezi presentations
Popis výsledku anglicky
The article speaks about new development in electronic presentations. There is a comparison of presentations created in MS PowerPoint and in Prezi. Prezi allows another perspective in creating presentations than MS PowerPoint. Prezi has become very popular software around the world. It is used for creating both visually and substantively interesting materials, in which we can use mind maps. In the article I also speak about my own experience and my students' experience, who tried to use both kinds of software. I try to answer these questions: Are the students more motivated to create more interesting presentations in Prezi? How students represent information in Prezi? Are both interfaces useful for every topic?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidInfo 2013
ISBN
978-80-557-0527-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
229-236
Název nakladatele
Univerzita Mateje Bela, Fakulta prírodných vied
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banska Bystrica
Datum konání akce
10. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—