Bebras Informatics Contest: Criteria for Good Tasks Revised
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887120" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bebras Informatics Contest: Criteria for Good Tasks Revised
Popis výsledku v původním jazyce
The Bebras International Contest on Informatics and Computer Fluency has significantly grown in the number of participating countries and participants in recent years. Six years ago Dagien? and Futschek determined the criteria for good contest tasks, which are frequently used by the International Bebras Committee for selecting and improving tasks for national contest organizers. New experience and findings from several surveys allow us to reconsider these criteria from a new viewpoint and to assess which of these criteria are still actual, which need revisions and whether some new criteria are needed if the process of creation of informatics tasks for the contest is to be improved. The paper discusses the issues of motivation, interactivity, multiple-choice answers and content topics. The reviewed criteria and categories might be useful for authors of Bebras tasks as well as for creators of informatics curricula.
Název v anglickém jazyce
Bebras Informatics Contest: Criteria for Good Tasks Revised
Popis výsledku anglicky
The Bebras International Contest on Informatics and Computer Fluency has significantly grown in the number of participating countries and participants in recent years. Six years ago Dagien? and Futschek determined the criteria for good contest tasks, which are frequently used by the International Bebras Committee for selecting and improving tasks for national contest organizers. New experience and findings from several surveys allow us to reconsider these criteria from a new viewpoint and to assess which of these criteria are still actual, which need revisions and whether some new criteria are needed if the process of creation of informatics tasks for the contest is to be improved. The paper discusses the issues of motivation, interactivity, multiple-choice answers and content topics. The reviewed criteria and categories might be useful for authors of Bebras tasks as well as for creators of informatics curricula.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Informatics in Schools. Teaching and Learning Perspectives. Lecture Notes in Computer Science, Vol. 8730
ISBN
978-3-319-09958-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
17-27
Název nakladatele
Springer Heidelberg
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Istanbul
Datum konání akce
22. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—