Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bebras Informatics Contest: Criteria for Good Tasks Revised

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887120" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bebras Informatics Contest: Criteria for Good Tasks Revised

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Bebras International Contest on Informatics and Computer Fluency has significantly grown in the number of participating countries and participants in recent years. Six years ago Dagien? and Futschek determined the criteria for good contest tasks, which are frequently used by the International Bebras Committee for selecting and improving tasks for national contest organizers. New experience and findings from several surveys allow us to reconsider these criteria from a new viewpoint and to assess which of these criteria are still actual, which need revisions and whether some new criteria are needed if the process of creation of informatics tasks for the contest is to be improved. The paper discusses the issues of motivation, interactivity, multiple-choice answers and content topics. The reviewed criteria and categories might be useful for authors of Bebras tasks as well as for creators of informatics curricula.

  • Název v anglickém jazyce

    Bebras Informatics Contest: Criteria for Good Tasks Revised

  • Popis výsledku anglicky

    The Bebras International Contest on Informatics and Computer Fluency has significantly grown in the number of participating countries and participants in recent years. Six years ago Dagien? and Futschek determined the criteria for good contest tasks, which are frequently used by the International Bebras Committee for selecting and improving tasks for national contest organizers. New experience and findings from several surveys allow us to reconsider these criteria from a new viewpoint and to assess which of these criteria are still actual, which need revisions and whether some new criteria are needed if the process of creation of informatics tasks for the contest is to be improved. The paper discusses the issues of motivation, interactivity, multiple-choice answers and content topics. The reviewed criteria and categories might be useful for authors of Bebras tasks as well as for creators of informatics curricula.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Informatics in Schools. Teaching and Learning Perspectives. Lecture Notes in Computer Science, Vol. 8730

  • ISBN

    978-3-319-09958-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    17-27

  • Název nakladatele

    Springer Heidelberg

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    22. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku