Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritéria obtížnosti testových otázek v informatické soutěži.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887191" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kritéria obtížnosti testových otázek v informatické soutěži.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "Organizátoři informatické soutěže Bebras ve více zemích řeší otázku, jak stanovit obtížnost soutěžních otázek, aby mohli nasazovat soutěžní otázky s dobrou predikcí úspěšnosti v soutěžních kolech. V článku se věnujeme pěti různým ukazatelům obtížnosti soutěžních otázek z dat získaných během a po soutěžení. Kritéria určující obtížnost soutěžní otázky dělíme na obecná (např. délka textu, interaktivita, formulace otázky, přítomnost vysvětlujícího příkladu) a oborová (daná povahou informatického obsahu otázky). V článku se zaměřujeme pouze na kritéria oborová. Pomocí analýzy dat z posledních dvou soutěžních ročníků české soutěže Bobřík informatiky v kategoriích pro střední školy hledáme, zda některá z námi navržených kritérií ukazují na obtížnější nebo naopak snadnější otázku. Výsledky takového snažení mohou v budoucnu sloužit nejen organizátorům informatických soutěží, ale též tvůrcům školního kurikula při vytváření jeho základních kamenů, jimiž jsou jednotlivé otázky."

  • Název v anglickém jazyce

    Criteria of difficulty od contest tasks in informatics contest

  • Popis výsledku anglicky

    Organizers of Bebras informatics contest in more countries are solving a problem how to determine difficulty of contest tasks so that they could choose correct tasks in different categories of the contest. The article deals with a survey of five different criteria of task difficulty taken from data of the contest from last several years. These criteria are split to general (longiness of the text, interactivity, formulatin and wording of the task, presence of explanating example) and branch (influenced by the character of informatic content of the task). In the article, only branch oriented criteria are aimed. With the help of data analysis of several last years of the contest results in the Czech republic authors search for which of discovered criteriahave an impact to the difficulty of tasks. Results of the survey could serve to organizers of informatics contests and also the creators of national school curricula of computer science.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník DIDINFO 2014

  • ISBN

    978-80-557-0698-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    191-199

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Bánská Bystrica

  • Datum konání akce

    2. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku