Kritéria obtížnosti testových otázek v informatické soutěži.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887191" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritéria obtížnosti testových otázek v informatické soutěži.
Popis výsledku v původním jazyce
"Organizátoři informatické soutěže Bebras ve více zemích řeší otázku, jak stanovit obtížnost soutěžních otázek, aby mohli nasazovat soutěžní otázky s dobrou predikcí úspěšnosti v soutěžních kolech. V článku se věnujeme pěti různým ukazatelům obtížnosti soutěžních otázek z dat získaných během a po soutěžení. Kritéria určující obtížnost soutěžní otázky dělíme na obecná (např. délka textu, interaktivita, formulace otázky, přítomnost vysvětlujícího příkladu) a oborová (daná povahou informatického obsahu otázky). V článku se zaměřujeme pouze na kritéria oborová. Pomocí analýzy dat z posledních dvou soutěžních ročníků české soutěže Bobřík informatiky v kategoriích pro střední školy hledáme, zda některá z námi navržených kritérií ukazují na obtížnější nebo naopak snadnější otázku. Výsledky takového snažení mohou v budoucnu sloužit nejen organizátorům informatických soutěží, ale též tvůrcům školního kurikula při vytváření jeho základních kamenů, jimiž jsou jednotlivé otázky."
Název v anglickém jazyce
Criteria of difficulty od contest tasks in informatics contest
Popis výsledku anglicky
Organizers of Bebras informatics contest in more countries are solving a problem how to determine difficulty of contest tasks so that they could choose correct tasks in different categories of the contest. The article deals with a survey of five different criteria of task difficulty taken from data of the contest from last several years. These criteria are split to general (longiness of the text, interactivity, formulatin and wording of the task, presence of explanating example) and branch (influenced by the character of informatic content of the task). In the article, only branch oriented criteria are aimed. With the help of data analysis of several last years of the contest results in the Czech republic authors search for which of discovered criteriahave an impact to the difficulty of tasks. Results of the survey could serve to organizers of informatics contests and also the creators of national school curricula of computer science.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník DIDINFO 2014
ISBN
978-80-557-0698-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
191-199
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Bánská Bystrica
Datum konání akce
2. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—