Beaver teaches informatics, part 2 - Graph navigation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887122" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887122 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Beaver teaches informatics, part 2 - Graph navigation
Popis výsledku v původním jazyce
Second part of the seriál of articles dealing with educational content of high school computer cience. Graph navigation as a subject significantly different from data handling in spreadsheets or creating mathematics functions graphs so high school students does not have any experience with them. This article sustains from a digest from contest tasks of "Beaver of informatics" contest to this topic which have come through serious international review process and were consequently used in national contests in different countries. These tasks are supplied by comments which show connection with basic topics of computer science and principles which show what is educational content of computer science.
Název v anglickém jazyce
Beaver teaches informatics, part 2 - Graph navigation
Popis výsledku anglicky
Second part of the seriál of articles dealing with educational content of high school computer cience. Graph navigation as a subject significantly different from data handling in spreadsheets or creating mathematics functions graphs so high school students does not have any experience with them. This article sustains from a digest from contest tasks of "Beaver of informatics" contest to this topic which have come through serious international review process and were consequently used in national contests in different countries. These tasks are supplied by comments which show connection with basic topics of computer science and principles which show what is educational content of computer science.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika, fyzika, informatika (online)
ISSN
1805-7705
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
147-158
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—