Teaching English with Technology: What Do Curricular Documents Tell Us?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887258" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887258 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching English with Technology: What Do Curricular Documents Tell Us?
Popis výsledku v původním jazyce
Information and communication technology (ICT) has become a part of our everyday lives and their utilisation is expected in schools as well. As the teaching and learning content changes with the use of ICT, we cannot evaluate the learning outcomes on thesame basis as before. To reflect the job market needs, we need to seek more interconnection in the English as a foreign language school subject (EFL) content and ICT skills. The school curriculum in the Czech Republic is based on the national policy, which determines the educational goals of each school level. Thus, in this article we look at both documents dealing with the subject of ICT, EFL, ICT integration in EFL and 21st century skills.
Název v anglickém jazyce
Teaching English with Technology: What Do Curricular Documents Tell Us?
Popis výsledku anglicky
Information and communication technology (ICT) has become a part of our everyday lives and their utilisation is expected in schools as well. As the teaching and learning content changes with the use of ICT, we cannot evaluate the learning outcomes on thesame basis as before. To reflect the job market needs, we need to seek more interconnection in the English as a foreign language school subject (EFL) content and ICT skills. The school curriculum in the Czech Republic is based on the national policy, which determines the educational goals of each school level. Thus, in this article we look at both documents dealing with the subject of ICT, EFL, ICT integration in EFL and 21st century skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: Sborník příspěvků.
ISBN
978-80-87952-07-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2487-2493
Název nakladatele
Magnanimitas, Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
15. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—