Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DEVELOPMENT AND COMPARISON OF ICT SKILLS AMONG CZECH SECONDARY SCHOOL PUPILS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67336" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67336 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DEVELOPMENT AND COMPARISON OF ICT SKILLS AMONG CZECH SECONDARY SCHOOL PUPILS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Results of the survey that was conducted as a part of an educational project at secondary schools that aimed to develop and improve ICT skills of pupils are presented in the article. Differences in ICT skills between ten secondary schools of various kinds in the Central Bohemia region are examined in the paper. Twelve learning modules were implemented in actual courses at schools. 377 pupils filled final tests and showed that there was a significant difference in results between schools at six modules,while at one module it was not proved. Second part of the survey was aimed at evaluation of learning modules from the perspective of pupils. Out of 924 responses, the modules were assessed positively in terms of extent, content and structure. Most of pupils needed more than one hour to prepare for the test. Modules that were far from the actual syllabi received lower score.

  • Název v anglickém jazyce

    DEVELOPMENT AND COMPARISON OF ICT SKILLS AMONG CZECH SECONDARY SCHOOL PUPILS

  • Popis výsledku anglicky

    Results of the survey that was conducted as a part of an educational project at secondary schools that aimed to develop and improve ICT skills of pupils are presented in the article. Differences in ICT skills between ten secondary schools of various kinds in the Central Bohemia region are examined in the paper. Twelve learning modules were implemented in actual courses at schools. 377 pupils filled final tests and showed that there was a significant difference in results between schools at six modules,while at one module it was not proved. Second part of the survey was aimed at evaluation of learning modules from the perspective of pupils. Out of 924 responses, the modules were assessed positively in terms of extent, content and structure. Most of pupils needed more than one hour to prepare for the test. Modules that were far from the actual syllabi received lower score.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    572-579

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague: Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400073