Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT dovednosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000702" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aleph.vkol.cz/pub/svk01/00102/82/001028267.htm" target="_blank" >http://aleph.vkol.cz/pub/svk01/00102/82/001028267.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ICT dovednosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Funkční ICT znalosti a dovednosti jsou nezbytnou součástí přípravy pro život v moderní informační společnosti. Pomocí on-line testu informační gramotnosti TIGR fy SCIO byly zjišťovány ICT znalosti a dovednosti u 157 žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Ukázalo se, že průměrné výsledky žáků se SVP jsou horší než výsledky žáků v hlavním vzdělávacím proudu. V testovaném souboru žáků se SVP je také mnohem méně takových, jejichž ICT znalosti a dovednosti by bylo možno hodnotit jako výborné či velmi dobré (ve srovnání se žáky v hlavním vzdělávacím proudu). Důležitým zjištěním je také to, že učitelé některých základních škol primárně zaměřených na vzdělávání žáků se SVP považovali formu on-line testu TIGR a jeho obsah za natolik obtížný, resp. nevhodný, že od testování žáků svých škol odstoupili.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT skills of pupils with special educational needs.

  • Popis výsledku anglicky

    Functional ICT knowledge and skills play an essential role in the preparation for life in the modern information society. ICT knowledge and skills of 157 pupils with special educational needs (SEN) were surveyed by an on-line information literacy test TIGR by SCIO company. It was found that the average test result of pupils with SEN is worse than the result of pupils in the mainstream education. In the surveyed group of pupils with SEN there is also much less of those whose ICT knowledge and skills could be assessed as excellent or very good (in comparison with pupils in mainstream education). An important finding is that some primary school teachers primarily focused on the education of pupils with SEN considered the form of on-line test TIGR and itscontents to be so difficult or inappropriate, respectively that they resigned from testing their school's pupils.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižených

  • ISBN

    978-80-244-3372-1

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    55-62

  • Počet stran knihy

    106

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly