ICT dovednosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000702" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000702 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://aleph.vkol.cz/pub/svk01/00102/82/001028267.htm" target="_blank" >http://aleph.vkol.cz/pub/svk01/00102/82/001028267.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ICT dovednosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční ICT znalosti a dovednosti jsou nezbytnou součástí přípravy pro život v moderní informační společnosti. Pomocí on-line testu informační gramotnosti TIGR fy SCIO byly zjišťovány ICT znalosti a dovednosti u 157 žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Ukázalo se, že průměrné výsledky žáků se SVP jsou horší než výsledky žáků v hlavním vzdělávacím proudu. V testovaném souboru žáků se SVP je také mnohem méně takových, jejichž ICT znalosti a dovednosti by bylo možno hodnotit jako výborné či velmi dobré (ve srovnání se žáky v hlavním vzdělávacím proudu). Důležitým zjištěním je také to, že učitelé některých základních škol primárně zaměřených na vzdělávání žáků se SVP považovali formu on-line testu TIGR a jeho obsah za natolik obtížný, resp. nevhodný, že od testování žáků svých škol odstoupili.
Název v anglickém jazyce
ICT skills of pupils with special educational needs.
Popis výsledku anglicky
Functional ICT knowledge and skills play an essential role in the preparation for life in the modern information society. ICT knowledge and skills of 157 pupils with special educational needs (SEN) were surveyed by an on-line information literacy test TIGR by SCIO company. It was found that the average test result of pupils with SEN is worse than the result of pupils in the mainstream education. In the surveyed group of pupils with SEN there is also much less of those whose ICT knowledge and skills could be assessed as excellent or very good (in comparison with pupils in mainstream education). An important finding is that some primary school teachers primarily focused on the education of pupils with SEN considered the form of on-line test TIGR and itscontents to be so difficult or inappropriate, respectively that they resigned from testing their school's pupils.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižených
ISBN
978-80-244-3372-1
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
55-62
Počet stran knihy
106
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—