Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000708" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
Popis výsledku v původním jazyce
V brzké budoucnosti budou on-line testy využívající ICT jedním z důležitých nástrojů zjiš-ťování výsledků vzdělávání žáků v hlavním vzdělávacím proudu a v případě integrace žá-ků se speciálními vzdělávacími potřebami budou používány i pro tyto žáky. Vlastnosti on-line testovacích prostředí a možnosti jejich přizpůsobení však často neodpovídají skuteč-ným speciálním vzdělávacím potřebám žáků. Je zapotřebí najít a v národních podmínkách ověřit takové metody, které individuální přizpůsobení umožňují. Současně je žádoucí, aby tyto metody byly používány i v zahraničí, tak aby bylo možno provádět mezinárodní srov-nání výsledků vzdělávání žáků se SVP přinejmenším v rámci Evropské unie. Jako jedna z možností se ukazuje metoda P-scales navržená ve Velké Británii, která je v podmínkách České republiky ověřována v rámci projektů Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) a Alternativní metody hodnocení ICT znalostí a dovedností žáků se SVP.
Název v anglickém jazyce
ALTERNATIVE EVALUATION METHODS OF PUPILS WITH SPECIFIC EDUCATIONAL NEEDS
Popis výsledku anglicky
On-line tests using ICT become one of the important evaluation tools of pupils in main-stream education in the near future. In case of the integration of pupils with special educa-tional needs, this testing method will be used for these students, too. However, features of the on-line testing environment and its possible adaptation does not often correspond to the real special educational needs of pupils. It is necessary to find and to verify such methods in national conditions that allow customization needed by pupils with SEN. Such methods should be currently used in abroad countries in order to make international comparisons of educational outcomes of students with SEN possible at least within the European Union. It seems that one of the options could be a P-scales method proposed in the UK, which is cur-rently tested in the Czech Republic within projects Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) and Alternative methods of assessment of ICT knowledge and skills of pupils with SEN
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967?2012. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie 3.?4. 10. 2012, Bratislava.
ISBN
978-80-89256-94-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
245-253
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—