Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000708" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V brzké budoucnosti budou on-line testy využívající ICT jedním z důležitých nástrojů zjiš-ťování výsledků vzdělávání žáků v hlavním vzdělávacím proudu a v případě integrace žá-ků se speciálními vzdělávacími potřebami budou používány i pro tyto žáky. Vlastnosti on-line testovacích prostředí a možnosti jejich přizpůsobení však často neodpovídají skuteč-ným speciálním vzdělávacím potřebám žáků. Je zapotřebí najít a v národních podmínkách ověřit takové metody, které individuální přizpůsobení umožňují. Současně je žádoucí, aby tyto metody byly používány i v zahraničí, tak aby bylo možno provádět mezinárodní srov-nání výsledků vzdělávání žáků se SVP přinejmenším v rámci Evropské unie. Jako jedna z možností se ukazuje metoda P-scales navržená ve Velké Británii, která je v podmínkách České republiky ověřována v rámci projektů Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) a Alternativní metody hodnocení ICT znalostí a dovedností žáků se SVP.

  • Název v anglickém jazyce

    ALTERNATIVE EVALUATION METHODS OF PUPILS WITH SPECIFIC EDUCATIONAL NEEDS

  • Popis výsledku anglicky

    On-line tests using ICT become one of the important evaluation tools of pupils in main-stream education in the near future. In case of the integration of pupils with special educa-tional needs, this testing method will be used for these students, too. However, features of the on-line testing environment and its possible adaptation does not often correspond to the real special educational needs of pupils. It is necessary to find and to verify such methods in national conditions that allow customization needed by pupils with SEN. Such methods should be currently used in abroad countries in order to make international comparisons of educational outcomes of students with SEN possible at least within the European Union. It seems that one of the options could be a P-scales method proposed in the UK, which is cur-rently tested in the Czech Republic within projects Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) and Alternative methods of assessment of ICT knowledge and skills of pupils with SEN

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967?2012. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie 3.?4. 10. 2012, Bratislava.

  • ISBN

    978-80-89256-94-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    245-253

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku