Metoda P-scales v hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000723" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metoda P-scales v hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Popis výsledku v původním jazyce
On-line testování využívající ICT se stává jedním z důležitých evaluačních nástrojů žáků v hlavním vzdělávacím proudu. Podobné metody mohou být využity také pro hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Možnosti přizpůsobení vlastnosti on-line testovacích prostředí však často neodpovídají skutečným speciálním vzdělávacím potřebám žáků. Nevhodné použití takových testů však může vést ke zkresleným výsledkům. Je zapotřebí najít a v národních podmínkách ověřit takové metody, které individuální přizpůsobení umožňují, případně takové, které kombinují výhody cloud řešení s individuálním hodnocením žáka učitelem. Současně je žádoucí, aby tyto metody byly používány i v zahraničí, tak aby bylo možno provádět mezinárodní srovnání výsledků vzdělávání žáků se SVP přinejmenším v rámci Evropské unie. Jako jedna z možností se ukazuje metoda P-scales navržená ve Velké Británii, která je v podmínkách České republiky ověřována v rámci projektů Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) a A
Název v anglickém jazyce
P-Scales Method in assessment of pupils with special.educational needs.
Popis výsledku anglicky
On-line testing using ICT will become one of the important evaluation tools of pupils in mainstream education. Such testing methods could be used in assessment of pupils with special educational needs in the near future, too. However, the adaptation possibilities of on-line testing tools and their features do not often meet all real special educational needs of pupils. Inappropriate use of such tests can lead to distorted results. It is necessary to find and to verify in national conditions such methodsthat allow customization needed by pupils with SEN, or methods, that combine the advantages of cloud solutions with the individual assessment of pupil with SEN done by the teacher. It ia an advantage if such methods are used in abroad countries in orderto make possible international comparisons of educational outcomes of students with SEN, at least within the European Union. It seems that one of the options could be a P-scales method proposed in the UK, which is currently tested in the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICT ve vzdělávání. Sborník konference 7.?8. 11. 2012, Olomouc.
ISBN
978-80-244-3362-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
137-151
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—