Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metoda P-scales v hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000723" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metoda P-scales v hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    On-line testování využívající ICT se stává jedním z důležitých evaluačních nástrojů žáků v hlavním vzdělávacím proudu. Podobné metody mohou být využity také pro hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Možnosti přizpůsobení vlastnosti on-line testovacích prostředí však často neodpovídají skutečným speciálním vzdělávacím potřebám žáků. Nevhodné použití takových testů však může vést ke zkresleným výsledkům. Je zapotřebí najít a v národních podmínkách ověřit takové metody, které individuální přizpůsobení umožňují, případně takové, které kombinují výhody cloud řešení s individuálním hodnocením žáka učitelem. Současně je žádoucí, aby tyto metody byly používány i v zahraničí, tak aby bylo možno provádět mezinárodní srovnání výsledků vzdělávání žáků se SVP přinejmenším v rámci Evropské unie. Jako jedna z možností se ukazuje metoda P-scales navržená ve Velké Británii, která je v podmínkách České republiky ověřována v rámci projektů Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) a A

  • Název v anglickém jazyce

    P-Scales Method in assessment of pupils with special.educational needs.

  • Popis výsledku anglicky

    On-line testing using ICT will become one of the important evaluation tools of pupils in mainstream education. Such testing methods could be used in assessment of pupils with special educational needs in the near future, too. However, the adaptation possibilities of on-line testing tools and their features do not often meet all real special educational needs of pupils. Inappropriate use of such tests can lead to distorted results. It is necessary to find and to verify in national conditions such methodsthat allow customization needed by pupils with SEN, or methods, that combine the advantages of cloud solutions with the individual assessment of pupil with SEN done by the teacher. It ia an advantage if such methods are used in abroad countries in orderto make possible international comparisons of educational outcomes of students with SEN, at least within the European Union. It seems that one of the options could be a P-scales method proposed in the UK, which is currently tested in the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICT ve vzdělávání. Sborník konference 7.?8. 11. 2012, Olomouc.

  • ISBN

    978-80-244-3362-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    137-151

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku