Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diferenciace cílů jako možnost pro efektivní výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10432466" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10432466 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bSiAgwgjb~" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bSiAgwgjb~</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diferenciace cílů jako možnost pro efektivní výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku se obsahově zaměřujeme na výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jejichž jazyková edukace je realizována v běžných třídách. Nejprve analyzujeme způsoby, jimiž učitelé v praxi naplňují principy individualizace v hodinách českého jazyka. Následně konkretizujeme negativní dopady nesprávných způsobů individualizace se zřetelem k integrovaným žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a objasňujeme možné příčiny. V závěru předkládáme způsob řešení problematických míst jazykové edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podobě tzv. konstruktivistické diferenciaci učení, jejímž prostřednictvím chceme nejenom tyto žáky vzdělávat s respektem k jejich potřebám, možnostem a v přirozené návaznosti na jejich stávající znalosti a dovednosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Differentiation of Objectives as a Possibility for Effective Teaching of Pupils with Special Educational Needs

  • Popis výsledku anglicky

    The content of the paper focuses on the teaching of pupils with special educational needs (SEN), whose language education is implemented in regular classes. First, we analyze the ways in which teachers in practice fulfill the principles of individualization in Czech language lessons. Subsequently, we specify the negative effects of incorrect ways of individualization with special regard to integrated pupils with special educational needs and clarify possible causes. In conclusion, we present a possible way of solving problematic areas of language education of pupils with SEN in the form of the so-called constructivist differentiation of learning, through which we want to educate a pupil with SEN with respect to his needs, possibilities and natural connection to his existing knowledge and skills

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    15-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus