Diferenciace cílů jako možnost pro efektivní výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10432466" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10432466 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bSiAgwgjb~" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bSiAgwgjb~</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diferenciace cílů jako možnost pro efektivní výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se obsahově zaměřujeme na výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jejichž jazyková edukace je realizována v běžných třídách. Nejprve analyzujeme způsoby, jimiž učitelé v praxi naplňují principy individualizace v hodinách českého jazyka. Následně konkretizujeme negativní dopady nesprávných způsobů individualizace se zřetelem k integrovaným žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a objasňujeme možné příčiny. V závěru předkládáme způsob řešení problematických míst jazykové edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podobě tzv. konstruktivistické diferenciaci učení, jejímž prostřednictvím chceme nejenom tyto žáky vzdělávat s respektem k jejich potřebám, možnostem a v přirozené návaznosti na jejich stávající znalosti a dovednosti.
Název v anglickém jazyce
Differentiation of Objectives as a Possibility for Effective Teaching of Pupils with Special Educational Needs
Popis výsledku anglicky
The content of the paper focuses on the teaching of pupils with special educational needs (SEN), whose language education is implemented in regular classes. First, we analyze the ways in which teachers in practice fulfill the principles of individualization in Czech language lessons. Subsequently, we specify the negative effects of incorrect ways of individualization with special regard to integrated pupils with special educational needs and clarify possible causes. In conclusion, we present a possible way of solving problematic areas of language education of pupils with SEN in the form of the so-called constructivist differentiation of learning, through which we want to educate a pupil with SEN with respect to his needs, possibilities and natural connection to his existing knowledge and skills
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
15-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—