Could pre-school eye movements contribute to diagnostics of reading and/or dyslexia?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887374" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887374 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3850/S2345734114000061" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3850/S2345734114000061</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3850/S2345734114000061" target="_blank" >10.3850/S2345734114000061</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Could pre-school eye movements contribute to diagnostics of reading and/or dyslexia?
Popis výsledku v původním jazyce
The author studied the relationship between saccadic eye movements of a preschool child (boy) and his subsequent development as a reader. The aim was to contribute to findings about whether there is information within eye movements about future reading development and its anomalies. The case report showed that long-term, partial weakening of eye movements correlated with long-term, partial weakening of reading development. With caution it can be stated that examinations of eye movements may contribute to prognostic considerations in the field of reading development and may become part of preschool screening.
Název v anglickém jazyce
Could pre-school eye movements contribute to diagnostics of reading and/or dyslexia?
Popis výsledku anglicky
The author studied the relationship between saccadic eye movements of a preschool child (boy) and his subsequent development as a reader. The aim was to contribute to findings about whether there is information within eye movements about future reading development and its anomalies. The case report showed that long-term, partial weakening of eye movements correlated with long-term, partial weakening of reading development. With caution it can be stated that examinations of eye movements may contribute to prognostic considerations in the field of reading development and may become part of preschool screening.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Asia Pacific Journal of Developmental Differences
ISSN
2345-7341
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SG - Singapurská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
224-236
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—