Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Could pre-school eye movements contribute to diagnostics of reading and/or dyslexia?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887374" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3850/S2345734114000061" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3850/S2345734114000061</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3850/S2345734114000061" target="_blank" >10.3850/S2345734114000061</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Could pre-school eye movements contribute to diagnostics of reading and/or dyslexia?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author studied the relationship between saccadic eye movements of a preschool child (boy) and his subsequent development as a reader. The aim was to contribute to findings about whether there is information within eye movements about future reading development and its anomalies. The case report showed that long-term, partial weakening of eye movements correlated with long-term, partial weakening of reading development. With caution it can be stated that examinations of eye movements may contribute to prognostic considerations in the field of reading development and may become part of preschool screening.

  • Název v anglickém jazyce

    Could pre-school eye movements contribute to diagnostics of reading and/or dyslexia?

  • Popis výsledku anglicky

    The author studied the relationship between saccadic eye movements of a preschool child (boy) and his subsequent development as a reader. The aim was to contribute to findings about whether there is information within eye movements about future reading development and its anomalies. The case report showed that long-term, partial weakening of eye movements correlated with long-term, partial weakening of reading development. With caution it can be stated that examinations of eye movements may contribute to prognostic considerations in the field of reading development and may become part of preschool screening.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Asia Pacific Journal of Developmental Differences

  • ISSN

    2345-7341

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SG - Singapurská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    224-236

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus