Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni ZŠ a příprava učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887539" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887539 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni ZŠ a příprava učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na vytváření profesních kompetencí budoucích učitelů 1. stupně ZŠ prostřednictvím vlastní zkušenosti s badatelsky orientovaným vyučováním matematiky (BOVM). Hlavními tématy budou: 1) Vyjasnění konceptu BOVM v českém kontextu. 2) Rozbor toho, jak jsou studenti schopni rozvinout svoji zkušenost do vlastních úloh, vysvětlení a analogií, tedy jak jsou schopni transformovat znalost matematického obsahu do didaktické znalosti obsahu.
Název v anglickém jazyce
Inquiry based mathematics education on primary school level and training of future teachers
Popis výsledku anglicky
The paper will focus on the opportunities to influence professional competences of future primary mathematics teachers through experiencing inquiry based mathematics education (IBME). The study contained: (1) Clarifying the concept of IBME in the Czech context. (2) Analyzing how students are able to use their knowledge of mathematics in elaboration of particular learning environment (number triangles) for IBME, that is how students are able to transform their knowledge into the subject didactic competence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Matematické vzdělávání v primární škole - tradice, inovace. Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí.
ISBN
978-80-244-4062-0
ISSN
0862-9765
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
8-14
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
23. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—