Žádné nové zprávy pro unavené davy? Mladí lidé a zpravodajství na počátku 21. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887564" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887564 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žádné nové zprávy pro unavené davy? Mladí lidé a zpravodajství na počátku 21. století
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se věnuje vztahu mladých lidí ke zpravodajství: jakou pozornost věnují zpravodajským médiím, jakou roli hraje zpravodajství v jejich životě a jak si tuto roli vysvětlovat. V první části jsou blíže představeny studie poukazující na rostoucí nezájem současné mladé generace o mediální zpravodajství a hledající příčiny této skutečnosti. Podle výzkumů, které tezi o rostoucím nezájmu mladých lidí o zpravodajství dokládají, nemají dnešní teenageři a mladí dospělí narozdíl od starších generací vytvořeny návyky pravidelného sledování zpravodajských médií a konzumace zpráv je tak pro ně pouze příležitostnou a velmi okrajovou činností. Druhá část kapitoly seznamuje čtenáře s odlišnou perspektivou, jež se v posledních letech v oblasti studií mladých lidía jejich vztahu ke zpravodajství objevuje: s perspektivou zaměřenou na alternativní způsoby, jimiž se zprávy o aktuálním dění dostávají k mladým lidem. Podle zastánců této perspektivy nejsou dnešní mladí lidé programově lhostejní k dění v
Název v anglickém jazyce
No New News For Tired Crowds? Young People and the News at the Beginning of the 21st Century
Popis výsledku anglicky
The chapter explores the relationship between young people and the consumption of news. Based on review of the literature, it discusses two main perpectives concerning the changes in news consumption patterns. The "sceptical" perspective underlines the apathy and indifference to news media among young people and the lost of "news habits" which are typical for older generations of news consumers. The "optimistic" view puts stress on alternative ways of getting news used by young people and on their active handling with the news content. Both perspectives are discussed in relation to changing patterns of citizenship and civic engagement.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aktuální otázky výchovy k občanství
ISBN
978-80-7394-477-3
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
35-50
Počet stran knihy
94
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—