Pohledy na profesi učitele. Reflexe očekávání a praktické zkušenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887979" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.acor.cz/acor/media/content/Acorat/Acorat3/6_Garabikova-Partlova-a-kol.pdf" target="_blank" >http://www.acor.cz/acor/media/content/Acorat/Acorat3/6_Garabikova-Partlova-a-kol.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohledy na profesi učitele. Reflexe očekávání a praktické zkušenosti
Popis výsledku v původním jazyce
V našem příspěvku pracujeme s reflexemi studentů učitelství a začínajících učitelů do pěti let praxe. Sledujeme posun od očekávání, která studenti mají ve vztahu ke své budoucí profesi, k hodnocení aktuální situace a přínosu, který pro ně profese má. Sledujeme i pocit připravenosti na výkon určitých činnostních celků, které budou budoucí povolání doprovázet. Pokoušíme se najít změny v pohledech mezi studenty a začínajícími učiteli, které mohou být podnětem pro proměny v pregraduální přípravě.
Název v anglickém jazyce
The Profession of the teacher. The reflection of expectations and practical experience.
Popis výsledku anglicky
The paper reviews relfections of future teachers and teachers begginers (mas. 5 years of teaching). We follow up the change between students' expectations about the profession and present teachers' evaluation of their present situation. Also we try to detect the sense of readiness for the activities there are expected to do as teachers. The changes and discrepancies between future and present teachers seems to be useful inspiration for pre-gradual teacher study.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACORát, Časopis pro teorii a praxi osobnostně sociálního rozvoje
ISSN
1803-0823
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
39-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—