Using Concept Cartoons to investigate future teachers' knowledge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889667" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889667 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~erme/index.php?slab=proceedings" target="_blank" >http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~erme/index.php?slab=proceedings</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Concept Cartoons to investigate future teachers' knowledge
Popis výsledku v původním jazyce
In the study presented here we address the issue of how to investigate future primary school teachers' responses to more or less expected children's answers and questions. We observe future primary teachers exposed to contingent situations mediated by aneducational tool called Concept Cartoons, and analyse their responses with respect to mathematics subject knowledge. The Concept Cartoons presented in this article deal with addition of natural numbers.
Název v anglickém jazyce
Using Concept Cartoons to investigate future teachers' knowledge
Popis výsledku anglicky
In the study presented here we address the issue of how to investigate future primary school teachers' responses to more or less expected children's answers and questions. We observe future primary teachers exposed to contingent situations mediated by aneducational tool called Concept Cartoons, and analyse their responses with respect to mathematics subject knowledge. The Concept Cartoons presented in this article deal with addition of natural numbers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN
978-80-7290-844-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
3241-3247
Název nakladatele
Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—