Identification of Successful Sellers in Online Auction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43888436" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43888436 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/14:43888436
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Identification of Successful Sellers in Online Auction
Popis výsledku v původním jazyce
The design of efficient methods concerning prediction of preferences of sellers on online auctions is an im-portant problem in the study of Internet auctions. In this paper, a new prediction method is proposed based on Dempster - Shafer theory of evidence. The proposed method is based on the approach used in complex networks when determining influential nodes using for example centrality measures. The suggested method takes into account the degree and strength of each node which is expressed as the number of positive evaluations (degree of reputation of a seller) and the price of sold goods (by certain seller). The effects of both reputation and price of each seller who sold certain goods are represented by basic belief assignments (BBAs). The proposedprediction of the choice of sellers on online auctions is then determined by a combination of these BBAs when so-called auction preference index is calculated. Experiments are used to illustrate the effectiveness of the proposed method.
Název v anglickém jazyce
Identification of Successful Sellers in Online Auction
Popis výsledku anglicky
The design of efficient methods concerning prediction of preferences of sellers on online auctions is an im-portant problem in the study of Internet auctions. In this paper, a new prediction method is proposed based on Dempster - Shafer theory of evidence. The proposed method is based on the approach used in complex networks when determining influential nodes using for example centrality measures. The suggested method takes into account the degree and strength of each node which is expressed as the number of positive evaluations (degree of reputation of a seller) and the price of sold goods (by certain seller). The effects of both reputation and price of each seller who sold certain goods are represented by basic belief assignments (BBAs). The proposedprediction of the choice of sellers on online auctions is then determined by a combination of these BBAs when so-called auction preference index is calculated. Experiments are used to illustrate the effectiveness of the proposed method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th International Scientific Conference INPROFORUM. Investment Decision-Making in the Period of Economic Recovery
ISBN
978-80-7394-484-1
ISSN
2336-6788
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
155-160
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—