Formative peer assessment in inquiry based mathematics education (a case study)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889280" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889280 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Formative peer assessment in inquiry based mathematics education (a case study)
Popis výsledku v původním jazyce
The paper reports on a case study exploring the issue of peer-assessment in inquiry based mathematics education (IBME). 5th grade pupils were solving a sequence of problems targeting at deepening their notion of large numbers and decimal system and werepeer-assessing their solutions. In analysis of these assessments we identified some obstacles (inaccuracy in descriptions of solution, too general comments that did not support further learning).
Název v anglickém jazyce
Formative peer assessment in inquiry based mathematics education (a case study)
Popis výsledku anglicky
The paper reports on a case study exploring the issue of peer-assessment in inquiry based mathematics education (IBME). 5th grade pupils were solving a sequence of problems targeting at deepening their notion of large numbers and decimal system and werepeer-assessing their solutions. In analysis of these assessments we identified some obstacles (inaccuracy in descriptions of solution, too general comments that did not support further learning).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Maths Teaching SEMT '15. Proceedings
ISBN
978-80-7290-833-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
146-155
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—