Assessment in inquiry based education in primary mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891163" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment in inquiry based education in primary mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution reports on the findings of research in the area of peer-assessment and self-assessment in inquiry based mathematics education on primary school level. On the basis of analyses of 20 inquiry based lessons that included pupils' self-assessment and peer-assessment we identify the phenomena that hinder this approach: problem of supporting self-assessment and formative peer-assessment (form of working sheets, support from the teacher), formulation and operationalization of learning objectives, understanding vaguely or inaccurately formulated pupils' solutions, identification of correct solutions of the problem, institutionalization of knowledge.
Název v anglickém jazyce
Assessment in inquiry based education in primary mathematics
Popis výsledku anglicky
The contribution reports on the findings of research in the area of peer-assessment and self-assessment in inquiry based mathematics education on primary school level. On the basis of analyses of 20 inquiry based lessons that included pupils' self-assessment and peer-assessment we identify the phenomena that hinder this approach: problem of supporting self-assessment and formative peer-assessment (form of working sheets, support from the teacher), formulation and operationalization of learning objectives, understanding vaguely or inaccurately formulated pupils' solutions, identification of correct solutions of the problem, institutionalization of knowledge.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2016. ERIE
ISBN
978-80-213-2646-0
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
"194 ? 201"
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389901400025