Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment in inquiry based education in primary mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891163" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment in inquiry based education in primary mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution reports on the findings of research in the area of peer-assessment and self-assessment in inquiry based mathematics education on primary school level. On the basis of analyses of 20 inquiry based lessons that included pupils' self-assessment and peer-assessment we identify the phenomena that hinder this approach: problem of supporting self-assessment and formative peer-assessment (form of working sheets, support from the teacher), formulation and operationalization of learning objectives, understanding vaguely or inaccurately formulated pupils' solutions, identification of correct solutions of the problem, institutionalization of knowledge.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment in inquiry based education in primary mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution reports on the findings of research in the area of peer-assessment and self-assessment in inquiry based mathematics education on primary school level. On the basis of analyses of 20 inquiry based lessons that included pupils' self-assessment and peer-assessment we identify the phenomena that hinder this approach: problem of supporting self-assessment and formative peer-assessment (form of working sheets, support from the teacher), formulation and operationalization of learning objectives, understanding vaguely or inaccurately formulated pupils' solutions, identification of correct solutions of the problem, institutionalization of knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2016. ERIE

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "194 ? 201"

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400025