Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formative Assessment in Inquiry-Based Elementary Mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897860" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-319-72170-5_15.pdf" target="_blank" >https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-319-72170-5_15.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-72170-5_15" target="_blank" >10.1007/978-3-319-72170-5_15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Formative Assessment in Inquiry-Based Elementary Mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents findings related to Czech teachers’ and pupils ’difficulties with, opinions on, and needs associated with formative assessment, namely, peer assessment, in inquiry-based lessons. The research was conducted within the EU-funded Assess Inquiry in Science, Technology, and Mathematics Education project (ASSIST-ME). Six teachers of primary mathematics worked with researchers on inquiry tasks and methods of peer assessment and implemented them in their classrooms. The paper focuses mainly on (a) the interplay of teachers’ intentions, subject matter, and learners in inquiry; (b) the teachers’ role in sup-porting learning via (formative) assessment; and (c) the pupils’ role in their own learning and the learning of peers.

  • Název v anglickém jazyce

    Formative Assessment in Inquiry-Based Elementary Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents findings related to Czech teachers’ and pupils ’difficulties with, opinions on, and needs associated with formative assessment, namely, peer assessment, in inquiry-based lessons. The research was conducted within the EU-funded Assess Inquiry in Science, Technology, and Mathematics Education project (ASSIST-ME). Six teachers of primary mathematics worked with researchers on inquiry tasks and methods of peer assessment and implemented them in their classrooms. The paper focuses mainly on (a) the interplay of teachers’ intentions, subject matter, and learners in inquiry; (b) the teachers’ role in sup-porting learning via (formative) assessment; and (c) the pupils’ role in their own learning and the learning of peers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Invited Lectures from the 13th International Congress on Mathematical Education

  • ISBN

    978-3-319-72169-9

  • ISSN

    2520-8322

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    249-268

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Hamburg

  • Datum konání akce

    24. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000448067900015