Formative Assessment in Inquiry-Based Elementary Mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897860" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897860 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-319-72170-5_15.pdf" target="_blank" >https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-319-72170-5_15.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-72170-5_15" target="_blank" >10.1007/978-3-319-72170-5_15</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Formative Assessment in Inquiry-Based Elementary Mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution presents findings related to Czech teachers’ and pupils ’difficulties with, opinions on, and needs associated with formative assessment, namely, peer assessment, in inquiry-based lessons. The research was conducted within the EU-funded Assess Inquiry in Science, Technology, and Mathematics Education project (ASSIST-ME). Six teachers of primary mathematics worked with researchers on inquiry tasks and methods of peer assessment and implemented them in their classrooms. The paper focuses mainly on (a) the interplay of teachers’ intentions, subject matter, and learners in inquiry; (b) the teachers’ role in sup-porting learning via (formative) assessment; and (c) the pupils’ role in their own learning and the learning of peers.
Název v anglickém jazyce
Formative Assessment in Inquiry-Based Elementary Mathematics
Popis výsledku anglicky
The contribution presents findings related to Czech teachers’ and pupils ’difficulties with, opinions on, and needs associated with formative assessment, namely, peer assessment, in inquiry-based lessons. The research was conducted within the EU-funded Assess Inquiry in Science, Technology, and Mathematics Education project (ASSIST-ME). Six teachers of primary mathematics worked with researchers on inquiry tasks and methods of peer assessment and implemented them in their classrooms. The paper focuses mainly on (a) the interplay of teachers’ intentions, subject matter, and learners in inquiry; (b) the teachers’ role in sup-porting learning via (formative) assessment; and (c) the pupils’ role in their own learning and the learning of peers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Invited Lectures from the 13th International Congress on Mathematical Education
ISBN
978-3-319-72169-9
ISSN
2520-8322
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
249-268
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Hamburg
Datum konání akce
24. 7. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000448067900015