Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni základního vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891243" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891243 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.5" target="_blank" >10.14712/23363177.2017.5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni základního vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Badatelsky orientovaná výuka zjednodušeně řečeno znamená, že učitel ve třídě vytvoří podmínky pro to, aby žák mohl část poznatků, které se má naučit, sám objevit. Cílem této studie bylo na základě analýzy několika hodin takto vedené výuky matematiky na 1. stupni základní školy identifikovat jevy, které jsou pro kulturu takto koncipované výuky charakteristické a způsobují při její realizaci obtíže: (a) s formulací učebních cílů relevantních k platnému kurikulu, (b) s řízením žákovských experimentů a směřováním k naplnění cílů, (c) s respektováním individuálních rozdílů mezi žáky. Realizace hodin se lišila zejména v tom, jakou míru autonomie učitel žáků umožnil, jak se vyrovnával s nejasnostmi a neurčitostí, které se jevily v dialogu se žáky, a jaký měl vhled do hlubší struktury matematiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry based mathematics education on primary school level

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-based education means that the teacher in the classroom creates the conditions for pupils to inquire independently a part of knowledge which they are supposed to learn. This study is based on an analysis of several lessons of inquiry based mathematics education in primary classrooms, and its aim is to identify phenomena which characterize this culture of education and cause difficulties in its implementation: (a) with the formulation of learning objectives relevant to the valid curriculum, (b) with the management of pupils' experiments designed to accomplish these objectives, (c) with respecting the individual differences of pupils. Implementation differed mainly according the level of autonomy the teacher allowed students, the teacher's ability to cope with ambiguity and uncertainty, which appeared in a dialogue with the pupils, and a deeper insight into the structure of mathematics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    117 - 130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus