Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT Teachers, Social Network Sites and Online Privacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889341" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT Teachers, Social Network Sites and Online Privacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article looks at primary and secondary ICT teachers' attitude to social network sites and privacy protection on the Internet. Attention is devoted to student-teacher friendships within online network sites. The study includes a description of specific habits as well as a discussion of how teachers make decisions and what influences them. The research has used in-depth semi-structured interviews, focusing on ICT teachers with differing views on the issue in question. Our investigations have been supported by triangulation, which involved accessing information about given teachers on social network sites. Data gained from interviews and triangulation has been processed using open coding.The results of our investigation show that teachers appreciate SNS because of the possibility to communicate and keep in touch with people they know, including former pupils. Teachers are concerned about the risks associated with using SNS, particularly security and privacy risks, and they feel even m

  • Název v anglickém jazyce

    ICT Teachers, Social Network Sites and Online Privacy

  • Popis výsledku anglicky

    The article looks at primary and secondary ICT teachers' attitude to social network sites and privacy protection on the Internet. Attention is devoted to student-teacher friendships within online network sites. The study includes a description of specific habits as well as a discussion of how teachers make decisions and what influences them. The research has used in-depth semi-structured interviews, focusing on ICT teachers with differing views on the issue in question. Our investigations have been supported by triangulation, which involved accessing information about given teachers on social network sites. Data gained from interviews and triangulation has been processed using open coding.The results of our investigation show that teachers appreciate SNS because of the possibility to communicate and keep in touch with people they know, including former pupils. Teachers are concerned about the risks associated with using SNS, particularly security and privacy risks, and they feel even m

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Information and Communication Technologies in Education

  • ISSN

    1805-3726

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    69-81

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus