ICT Teachers and Social Network Sites
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889238" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889238 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ICT Teachers and Social Network Sites
Popis výsledku v původním jazyce
The article looks at primary and secondary ICT teachers' attitude to social network sites and self-presentation on the Internet. Attention is devoted to student-teacher friendships within online network sites. The study includes a description of specifichabits as well as a discussion of how teachers make decisions and what influences them. Research has focused on ICT teachers with differing views on the issue in question, carrying out in-depth semi-structured interviews. Our investigations have been supported by triangulation, which involved accessing information about given teachers on social network sites. Data gained from interviews and triangulation has been processed using open coding.
Název v anglickém jazyce
ICT Teachers and Social Network Sites
Popis výsledku anglicky
The article looks at primary and secondary ICT teachers' attitude to social network sites and self-presentation on the Internet. Attention is devoted to student-teacher friendships within online network sites. The study includes a description of specifichabits as well as a discussion of how teachers make decisions and what influences them. Research has focused on ICT teachers with differing views on the issue in question, carrying out in-depth semi-structured interviews. Our investigations have been supported by triangulation, which involved accessing information about given teachers on social network sites. Data gained from interviews and triangulation has been processed using open coding.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education. Proceedings
ISBN
978-80-7464-763-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
196-203
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
15. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—