Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT Teachers and Social Network Sites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889238" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889238 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT Teachers and Social Network Sites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article looks at primary and secondary ICT teachers' attitude to social network sites and self-presentation on the Internet. Attention is devoted to student-teacher friendships within online network sites. The study includes a description of specifichabits as well as a discussion of how teachers make decisions and what influences them. Research has focused on ICT teachers with differing views on the issue in question, carrying out in-depth semi-structured interviews. Our investigations have been supported by triangulation, which involved accessing information about given teachers on social network sites. Data gained from interviews and triangulation has been processed using open coding.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT Teachers and Social Network Sites

  • Popis výsledku anglicky

    The article looks at primary and secondary ICT teachers' attitude to social network sites and self-presentation on the Internet. Attention is devoted to student-teacher friendships within online network sites. The study includes a description of specifichabits as well as a discussion of how teachers make decisions and what influences them. Research has focused on ICT teachers with differing views on the issue in question, carrying out in-depth semi-structured interviews. Our investigations have been supported by triangulation, which involved accessing information about given teachers on social network sites. Data gained from interviews and triangulation has been processed using open coding.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education. Proceedings

  • ISBN

    978-80-7464-763-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    196-203

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    15. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku