Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT Teachers and Technical E-safety: Knowledge and Routines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889187" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889187 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT Teachers and Technical E-safety: Knowledge and Routines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article looks at how competent ICT teachers in primary, lower secondary and high schools are as regards the issues of Internet safety, the use of secure passwords, protection against malware and data back-up. Specific knowledge and routines are described whilst discussing the ways teachers are influenced in these areas. In-depth semi-structured interviews have been carried out with chosen ICT teachers. Teachers were presented with several situations from the issue in question and the way they reacted in given situations was observed. Data gained from the interviews and the triangulation that had been carried out was processed through open and axial coding. The results of our investigation show that teachers do usually try to behave in a relativelysafe way but their reasons for such behaviour differ greatly. The main external determiners include reactions to a certain negative experience, active self-study of the issue and organised instruction (not only at high schools and univers

  • Název v anglickém jazyce

    ICT Teachers and Technical E-safety: Knowledge and Routines

  • Popis výsledku anglicky

    The article looks at how competent ICT teachers in primary, lower secondary and high schools are as regards the issues of Internet safety, the use of secure passwords, protection against malware and data back-up. Specific knowledge and routines are described whilst discussing the ways teachers are influenced in these areas. In-depth semi-structured interviews have been carried out with chosen ICT teachers. Teachers were presented with several situations from the issue in question and the way they reacted in given situations was observed. Data gained from the interviews and the triangulation that had been carried out was processed through open and axial coding. The results of our investigation show that teachers do usually try to behave in a relativelysafe way but their reasons for such behaviour differ greatly. The main external determiners include reactions to a certain negative experience, active self-study of the issue and organised instruction (not only at high schools and univers

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Information and Communication Technologies in Education

  • ISSN

    1805-3726

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    50-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus