Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gifted in Biology Education - Results of Research at Secondary Schols

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10191505" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10191505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gifted in Biology Education - Results of Research at Secondary Schols

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational experts but also entire educational institutions have been increasingly focused on the issue of gifted and talented children. The institutions such as universities, the Academy of Sciences of the Czech Republic and regional research institutes see the gifted children as potential members of their research teams in the future. What is the situation regarding search and diagnosis of these pupils in school practice? The results from interviews with teachers declare that teachers' awareness of the diagnosis and specificity of work with talented students is not satisfactory. A research survey carried out at Czech secondary schools contributed to monitoring of this issue in the school practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Gifted in Biology Education - Results of Research at Secondary Schols

  • Popis výsledku anglicky

    Educational experts but also entire educational institutions have been increasingly focused on the issue of gifted and talented children. The institutions such as universities, the Academy of Sciences of the Czech Republic and regional research institutes see the gifted children as potential members of their research teams in the future. What is the situation regarding search and diagnosis of these pupils in school practice? The results from interviews with teachers declare that teachers' awareness of the diagnosis and specificity of work with talented students is not satisfactory. A research survey carried out at Czech secondary schools contributed to monitoring of this issue in the school practice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Science, Society, Didactics

  • ISBN

    978-83-7271-808-2

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    228-239

  • Počet stran knihy

    274

  • Název nakladatele

    University of Krakov

  • Místo vydání

    Krakov

  • Kód UT WoS kapitoly