Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gifted Children in Educational Process of Czech Schooling System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F20%3A10245581" target="_blank" >RIV/61989100:27620/20:10245581 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/37" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/37</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gifted Children in Educational Process of Czech Schooling System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article provides an overview of teaching gifted children in Czech education system. It discusses how to look for gifted children in schools. It shows the possibility of providing some supportive techniques for a talented child, that are based on appropriate diagnostics. The school should support every child in their abilities, give them a feeling of success and enough impulses. Gifted children need attention, communication and discussion with the teacher. Some good practice examples are presented in the article. Specific examples from individual schools illustrate pedagogical work in the area of language development, natural sciences, support of mathematical - logical thinking, programming, cultivation of logic, development of creativity and artistic talent or movement activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Gifted Children in Educational Process of Czech Schooling System

  • Popis výsledku anglicky

    The article provides an overview of teaching gifted children in Czech education system. It discusses how to look for gifted children in schools. It shows the possibility of providing some supportive techniques for a talented child, that are based on appropriate diagnostics. The school should support every child in their abilities, give them a feeling of success and enough impulses. Gifted children need attention, communication and discussion with the teacher. Some good practice examples are presented in the article. Specific examples from individual schools illustrate pedagogical work in the area of language development, natural sciences, support of mathematical - logical thinking, programming, cultivation of logic, development of creativity and artistic talent or movement activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&amp;E-SOURCE

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special Issue, April 2020

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    90-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus