Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Talented Pupils - Views Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038169" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Talented Pupils - Views Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    All the teachers who took part in the inquiry tend to the integration of the gifted pupils in usual classes. The collective of the class should be diverse; there should be cleverer children as well as less intellectually capable children. It is valid especially at primary schools; moving the gifted children of lower secondary schools to multiannual grammar schools is useful. It is necessary to have a properly prepared pedagogue, who is maximally fair, understands individual needs of their pupils, develops their skills, and supports their curiousness, abilities and talents. They should recognize such a pupil early, contact their parents and the Pedagogical-Psychological Clinic and find the right method for the childs development with their common powers. There is a lack of methodology in the educational system how to work with the gifted pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Talented Pupils - Views Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    All the teachers who took part in the inquiry tend to the integration of the gifted pupils in usual classes. The collective of the class should be diverse; there should be cleverer children as well as less intellectually capable children. It is valid especially at primary schools; moving the gifted children of lower secondary schools to multiannual grammar schools is useful. It is necessary to have a properly prepared pedagogue, who is maximally fair, understands individual needs of their pupils, develops their skills, and supports their curiousness, abilities and talents. They should recognize such a pupil early, contact their parents and the Pedagogical-Psychological Clinic and find the right method for the childs development with their common powers. There is a lack of methodology in the educational system how to work with the gifted pupils.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Šimoník, O. (ed.). Education and Talent 3

  • ISBN

    978-80-210-5113-3

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    105

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly